سهم ۳۳ درصدی دانشگاه آزاد از اعضای هیات علمی استان تشریح خدمات دانشگاه آزاد به مردم :

سهم ۳۳ درصدی دانشگاه آزاد از اعضای هیات علمی استان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان گفت : درآمد غیر شهریه ای این دانشگاه ۱۵ میلیارد تومان و در بخش شهریه نیز درآمدی معادل ۱۰۹ میلیارد تومان داشتیم .

به گزارش صحرانیوز ؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی طاهری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان صبح امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران در خصوص خدمات دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت : حدود ۴۴۴ عضو هیات علمی داریم که در مقایسه با اعضای هیات علمی دانشگاه های استان ، این دانشگاه ۳۳ درصد اعضای هیات علمی استان را تشکیل می دهد.

حجت الاسلام طاهری افزود : در بحث پژوهشی ۱۸ واحد فناور داریم ، ۴ مرکز رشد ، ۷ واحد فناوری و ۴ شرکت دانش بنیان در سطح دانشگاه آزاد اسلامی استان فعالیت می‌کنند.

وی تصریح کرد : دانشگاه آزاد اسلامی استان ۱۷۰ هکتار زمین دارد ، ۱۰ سالن ورزشی داریم که هم به دانشجویان و هم به مردم خدمات رسانی می کنند، ضمن اینکه دو استخر سرپوشیده به مساحت ۴۵۰۰ مترمربع داریم ، همچنین ۷ سالن آمفی تئاتر در سطح دانشگاه های آزاد استان داریم که تالار دکتر ابراهیمی دانشگاه آزاد اسلامی گرگان بزرگترین سالن سرپوشیده در استان می باشد که افتخار میزبانی بزرگترین رویداد های استانی و ملی را دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان خاطرنشان کرد : از سال ۹۶ که بنده آمدم ۲۵۵۸۰ دانشجو داشتیم که در سال ۹۷ با کاهش مواجه شدیم که این رقم به ۲۴۲۱۶ رسید اما در سال ۹۸ با تلاش های صورت گرفته تعداد دانشجویان دانشگاه های آزاد استان به ۲۶۵۰۰ نفر رسیده است.

بدهی ۴۵ میلیارد تومانی بنیاد شهید گلستان به دانشگاه آزاد

طاهری همچنین در خصوص مطالبات این دانشگاه گفت : متاسفانه برخی افراد در گذشته شهریه خود را منظم پرداخت نمی کردند و همین باعث انباشت شهریه آنها شد در حالیکه این افراد توانستند مدرک خود را بگیرند و فارغ التحصیل شوند .

وی افزود : در حال حاضر مطالبات ما در این بخش ۲۲ میلیارد تومان است که با تدابیر لازم بخشی از آن گرفته شد .

طاهری همچنین اضافه کرد : برخی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی فرزندان شاهد و ایثارگر هستند که طبق قانون رایگان تحصیل می کنند ، از این جهت بنیاد شهید و امور ایثارگران باید این مبلغ را به ما بدهد و این رقم بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان می باشد.

طاهری درآمد غیر شهریه ای این دانشگاه را ۱۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت : در بخش شهریه نیز درآمدی معادل ۱۰۹ میلیارد تومان داشتیم اما هزینه های دانشگاه نیز طی سالهای گذشته زیاد بوده است .