زیپ جیب‌ام را می‌بندم تا شمشیر زبانم در غلاف نماند غلامرضا منتظری:

زیپ جیب‌ام را می‌بندم تا شمشیر زبانم در غلاف نماند

بالاترین سطح انتظار عمومی از مجلس یازدهم، پیگیری اولویت‌های اقتصادی و معیشتی، انتخاب ۱۵۰ رابط مردمی در حوزه گرگان و آق‌قلا، شکل‌گیری مجلس محلی، دفاع از حق مردم گلستان در خانه ملت نه خاموشی و گوشه‌نشینی، وعده پایان خوش پتروشیمی با ایجاد ۳ هزار فرصت شغلی از موضوعاتی بود که نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در جمع فعالان رسانه استان گلستان مطرح کرد.

انتخاب 150 رابط مردمی در حوزه گرگان و آق‌قلا/ زیپ جیب‌ام را می‌بندم تا شمشیر زبانم در غلاف نماند

به گزارش صحرانیوز ، غلامرضا منتظری در نخستین جلسه خبری با اصحاب رسانه به اقدامات و کارنامه ۶ ماهه فعالیت نمایندگی خود در حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا پرداخت که مشروح آن در اختیار مخاطبان خبرگزاری فارس قرار می‌گیرد.

* رمز محبوبیت شهید سلیمانی از زیستن شایسته اوست

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با بزرگداشت نخستین سالگرد شهادت شهید سلیمانی در توصیف این شهید جبهه مقاومت گفت: وقتی سخن از مکتب سلیمانی می‌شود پیامش آن است که نگاه خود را به چگونه زیستن این شهید معطوف کنیم این چگونه بودن و چگونه رفتن رابطه معناداری دارد.

غلامرضا منتظری با اشاره به اینکه مکتب سلیمانی الفبای زندگی را پیش روی انسان ترسیم می‌کند ، تصریح کرد:اگر شهید سلیمانی با رفتن‌اش شکوه بیشتری پیدا کرد باید رمز و رازش را در چگونه زیستن او جستجو کرد، در مکتب آن شهید باید از اخلاقش، نحوه مدیریت و نگاهش به جامعه کنکاش و مورد بررسی قرار بگیرد.

وی افزود: رمز محبوبیت شهید سلیمانی از زیستن شایسته اوست یکی از ویژگی‌های مکتب سلیمانی اخلاص و خداباوری است اگر ضریب خلوص یک نیت، کلام و عمل افزایش پیدا کند در پیشگاه خدا ارجمند می‌شود.

* اگر با هم باشیم می‌شود بسیاری از گره‌ها را گشود

این نماینده مجلس از دیگر شاخص‌های برجسته مکتب سلیمانی را در ولایت‌مداری دانست و گفت: در فرازی از وصیت‌نامه شهید سلیمانی سه بار قسم جلاله یاد می‌شود «والله، والله، والله» و بعد نگاه مان را به خیمه ولایت معطوف می‌کند، شاخصه سوم مکتب سلیمانی استکبارستیزی است او در برابر مظلومان و نیازمندان با تواضع برخورد می‌کند و در اوج عظمت دوست داشت روی سنگ قبرش سرباز وظیفه بنویسند اما در برابر جبهه استکبار راست قامت می‌ایستد.

منتظری با تاکید بر اینکه باید دفتر زرین این شهید را پیش روی خود بگشاییم و آن را سرلوحه زندگی خودمان قرار دهیم بر لزوم تبیین مکتب سلیمانی از سوی رسانه‌ها برای مردم تاکید کرد.

وی در خصوص ترکیب مجمع نمایندگان و مجلس یازدهم گفت: مجمع نمایندگان استان گلستان از چند شاخصه برخوردار است که مولفه نخست آن در وحدت و همدلی است، باهم قرار گذاشتیم از منیت عبور کنیم و به ما برسیم، تجربه نمایندگان شهیدمان نشان داد اگر با هم باشیم می‌شود بسیاری از گره‌ها را گشود اما اگر فقط به خویشتن فکر کنیم به جایی نخواهیم رسید.

* ارتباط با بیش از ۳۰ سازمان و وزارت‌خانه برای گره‌گشایی مشکلات گلستان

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شاخصه دوم مجمع نمایندگان پرهیز از نگاه جزیره‌ای است، تاکید کرد: ما در قبال همه مردم مسئولیت داریم اگر پروژه‌ای قرار است در شهر مراوه تپه و یا دیگر مناطق استان شکل بگیرد همه ما در قبال آن مسئولیت داریم.

به گفته منتظری؛ شاخصه سوم چرخشی بودن جلسات مجمع نمایندگان استان بوده است و در کل استان این جلسات برگزار می‌شود تا مردمی بودن مجلس احساس شود، شاخصه‌های بعدی پیش‌گامی در برقراری ارتباط با دستگاه‌هاست مجمع نمایندگان استان گلستان در این زمینه پیشتاز است.

وی با اشاره به اینکه با بیش از ۳۰ سازمان و وزارت‌خانه برای گره‌گشایی و پاسخ به مشکلات و نیازهای استان گلستان ارتباط برقرار کردیم، افزود: مجلس یازدهم بالاترین سطح انتظار عمومی را به خودش اختصاص داده و در هیچ دوره‌ای توقع مردم از مجلس به اندازه مجلس یازدهم نیست.

* اقتصاد و معیشت مردم و فرهنگ دو اولویت مجلس یازدهم

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری این مجلس را مجلس امید و انتظار نامیدند، تاکید کرد: به فضل الهی این مهم عملی خواهد شد اما نمایندگان باید با روحیه جهادی و مدیریت جهادی کار کنند تا انتظارات گسترده مردم را پاسخ‌گو باشند.

منتظری با اشاره به اینکه مجلس یازدهم دو اولویت اقتصاد و معیشت مردم و فرهنگ را مدنظر قرار داده است، تصریح کرد: دغدغه اصلی مجلس پاسخ‌گویی به نیازهای معیشت مردم است، ترکیب مجلس ترکیب امیدوارکننده‌ای است، جوانان، نخبگان و چهره‌های باتجربه در این مجلس حضور دارند.

وی گفت: این مجلس با وجود همه کارشکنی‌ها و مخالفت‌هایی که در خارج از کشور علیه آن صورت می‌گیرد و شایعاتی که افراد مغرض علیه آن انجام می‌دهند این مجلس به مجلس امید و انتظار تبدیل خواهد شد و به بام امید صعود خواهد کرد.

* زیپ جیبم را می‌بندم تا شمشیر زبانم در غلاف نماند

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در خصوص قرارها و عهدی که در زمان تبلیغات انتخابات با مردم بسته بود، بیان کرد: پاک‌دستی و نگاه امانت‌انگاری به مسئولیت نمایندگی از جمله وعده‌هایی بود که در زمان تبلیغات به ان اشاره کردم، در آن ایام با صدای رسا گفتم زیپ جیبم را می‌بندم تا شمشیر زبانم در غلاف نماند تا شفاف و صادقانه مباحثم را مطرح کنم.

منتظری گفت: اگر نگاه به نمایندگی طعمه باشد، فاجعه است اگر به مسئولیت‌ها نگاه طعمه داشته باشیم آن وقت حریص می‌شویم و خوی حیوانی گل می کند، امانت یک بار سنگین مسئولیت را به وجود می‌آورد.

وی بیان کرد: در قرارمان با مردم ولایت‌مداری در کلام و عمل را تاکید کردیم، شجاعت و قاطعیت در مجلس، تلاش در جهت تحول اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی مردم، حضور مؤثر و فعال در مجلس و نه انسان گوشه‌نشین و خاموش از مواردی بود که نسبت به آن تعهد داریم.

* تا پایان چهار سال حداقل ۲ بار با تشکل‌های سیاسی و صنفی نشست خواهیم داشت

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی از ایجاد پارلمان محلی با هدف ایجاد اقتدار علمی، برقراری ارتباط دوسویه با مردم  که این موارد را با سیر صعودی در مجلس دنبال و پیگیری می‌کنیم و بر عهدی که با مردم بسته‌ام در حد توان خویش پایبندم.

منتظری با اشاره به اینکه قول دادیم مدل ارتباطی آسان و دوسویه با مردم داشته باشیم، گفت: در این زمینه مدل ارتباطی تعریف کردیم که اجزای مختلفی دارد ما در دفترمان دو مدل ارتباط سازمانی و ارتباط مردمی تعریف کردیم، در ارتباط سازمانی براساس جدول زمانی موظف هستیم تا پایان چهار سال حداقل دو بار با تمام سازمان‌ها، مراکز تولیدی، مؤسسات، مراکز ورزشی، مراکز هنری، ادبی و تشکل‌های سیاسی و تشکل‌های صنفی ارتباط برقرار کرده و نشست داشته باشیم، دغدغه‌های آن‌ها را بشنویم و پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: قلمرو و دفتر ارتباطی مان را توسعه دادیم در گرگان و آق‌قلا و انبارالوم دفتر ارتباطی ایجاد کردیم، همچنین دسترسی مجازی را فراهم کردیم.

* ۱۵۰نفر در حوزه انتخابیه رابط مردم با نماینده مجلس هستند

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی از راه‌اندازی و ایجاد شبکه رابطان خبر داد و ابراز کرد: از هر روستا، محله و بخش افراد امین می‌توانند رابط مردم با نماینده شوند، در این راستا ۱۵۰ نفر در حوزه انتخابیه رابط مردم با نماینده مجلس هستند، نمی‌توانیم به تعداد رأی‌دهندگان به آن‌ها زنگ بزنیم.

منتظری با بیان اینکه کار رابطان انعکاس دغدغه‌ها، انتقاد رخدادها و تحولات است، گفت: هر فصل یک‌بار با رابطان نشست خواهم داشت که در این یک فصل مسائل را ارزیابی کنم.

وی بیان کرد: مدل بعدی ارتباط و نشست فصلی در مساجد جامع با حضور مسئولان است تا پاسخ‌گوی مراجعان باشند همچنین حضور در نمازهای جماعت مساجد در حوزه‌های انتخابیه برای شنیدن دغدغه‌ها و همچنین نشست فصلی با رسانه‌ها را خواهیم داشت.

* شکل‌گیری مجلس محلی در گلستان/ نمی‌خواهیم از این طرح استفاده شخصی کنیم

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی از شکل‌گیری پارلمان یا مجلس محلی خبر داد و این مهم را جزو برنامه‌های خود عنوان کرد و گفت: نماینده مجلس در خانه ملت نباید بر اساس منافع شخصی خودش رأی دهد بلکه باید بر اساس نگاه علمی و موثق باشد.

به گفته منتظری؛ نماینده ای در مجلس موفق است که براساس آگاهی علمی و پشتوانه کارشناسی نظر بدهد با تکمیل این مجلس اولین پارلمان محلی با ۳۰۰ نفر مانند مجلس شورای اسلامی تشکیل می‌دهیم و این پارلمان محلی در اختیار نمایندگان استان قرار می دهیم ما نمی‌خواهیم از این طرح استفاده شخصی کنیم همه نمایندگان استان می‌توانند از این طرح بهره بگیرند.

وی بر لزوم اولویت محوری تاکید کرد و گفت: مجم نمایندگان متعهد شده است که رشد و تحول همه‌جانبه استان را سرلوحه قرار دهیم وارد بحث‌های حاشیه‌ای نشویم در نشست با استاندار ۱۰ محور اساسی تحولی استان مشخص شد و قرار است در طول این چهار سال آن‌ها را عملی کنیم.

* پتروشیمی گلستان پایان روشنی دارد/ ایجاد ۳ هزار اشتغال‌زایی با راه‌اندازی پیتروشیمی

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از محورها تعیین تکلیف پتروشیمی استان که چهارده سال مانند استخوان در گلو مانده است، افزود: گام‌های مؤثری در این زمینه برداشته شده و خبر خوش آن را به مردم می‌دهیم، پایان روشنی این پروژه دارد و ۳ هزار اشتغال‌زایی می‌تواند داشته باشد.

منتظری با بیان اینکه منطقه آزاد تجاری در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال صدور مجوز است، گفت: اگر این مهم محقق شود در سیمای استان تحول ایجاد می‌کند، نقش مهمی منطقه آزاد تجاری در رونق تجارت بین‌الملل ایجاد خواهد کرد و می‌توانیم ایستادگی در برابر تحریم‌ها داشته باشیم خروجی آن تا به این‌جا امیدوارکننده است اما باید منتظر رأی مجمع تشخیص مصلحت باشیم.

وی با اشاره به تقویت حوزه زیرساخت بهداشت و درمان استان ابراز کرد: پیگیری‌های خوبی در این زمینه شده است حل بحران آب آشامیدنی به‌ویژه گرگان و آق‌قلا گزارش در دستورکار است.

* استان گلستان گرفتار خام‌فروشی شده است/ سهم ناچیز استان از بازار صادرات

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی از موارد اولویت‌دار استان است، گفت: اگر به این مسئله توجه نشود راه به‌جایی نمی‌بریم، در استان گرفتار خام‌فروشی شدیم، گندم و کلزا را بصورت خام به راحتی صادر می کنند اگر زنجیره تولید شکل بگیرد در حوزه کشاورزی اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

منتظری با اشاره بهاینکه گردشگری و صنایع دستی یکی از اولویت‌های استان است، افزود: گلستان از ۱۱ اقلیم جغرافیایی؛ تعداد هشت اقلیم را به خود اختصاص داده‌است و به دلیل تنوع قومی می‌تواند بزرگ‌ترین صنایع دستی را داشته باشد.

وی توجه به تجارت بین‌الملل را از دیگر اولویت‌های استان برشمرد و تصریح کرد: با توجه به هم‌مرزی استان گلستان با ترکمنستان اما سهم ما از بازار صادرات ناچیز است با تقویت تجارت بین‌الملل می‌توانیم به اقتصاد و معیشت مردم بیشتر کمک کنیم.

* به دنبال تحقق رونق اقتصادی و رونق تولید هستیم

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: موضوع بعدی اولویت‌دار استان؛ احیای خلیج گرگان است این خلیج رو به خشک شدن است که در دستورکار قراردادیم.

منتظری با اشاره به اینکه سد نرماب و سد شصت کلاته دغدغه جدی استان است، گفت: آن‌ها را منظم رصد می کنیم گرچه پیگیری این‌ها وظیفه نماینده نیست اما تلاش می‌کنیم گره‌ها را باز کنیم، ما به دنبال تحقق رونق اقتصادی و رونق تولید هستیم این موارد را پیگیری می‌کنیم.

وی در خصوص وظیفه نظارتی نمایندگان بیان کرد: در مجلس قانون فراوان داریم اما در حوزه نظارت کارنامه مجلس در حد انتظار نیست باید بعد نظارت را تقویت کنیم، در جشنواره شهید مدرس ۱۳۲ طرح به مجلس رسید که طرح بنده با عنوان نظارت کارآمد مجلس شورای اسلامی با استقبال مواجه شد.

* اجرای طرح ایده‌های خلاق کسب‌وکار برای اولین بار در کشور

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی بر لزوم شکل‌گیری کمیته‌های تخصصی و کارآمد در مجلس تاکید کرد و گفت: این کمیته‌ها باید فعال‌تر و اثرگذارتر شوند که در کمیسیون فرهنگی تصویب شده است در حوزه نظارت هر استان یک دولت کوچک است و استاندار به‌عنوان رئیس دولت و مدیران کل و وزرای مجلس هستند اگر نظارت تقویت شود کارآمدی سازمان‌ها رونق می‌گیرد و آسیب‌ها کاهش پیدا می‌کند و رانت‌خواری احتمالی از بین می‌رود.

منتظری به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در بخش اقتصادی ابراز کرد: پیگیری مجوز منطقه تجاری را داشتیم جلسه‌های مختلفی با مدیران عامل کشور داشتیم فراخوان آماده شده با همکاری ورزش جوانان طرح ایده‌های خلاق کسب‌وکار به عنوان مدلی که برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود، بنا است تا دهه فجر اولین محصول این فراخوان را در استان شاهد باشیم.

وی پیگیری زه‌کشی اراضی کشاورزی در دولت تدبیر و امید را یکی از کارهای خوب برشمرد و گفت: عملیات زه‌کشی اراضی در کمیت و کیفیت محصولات نقش تعیین‌کننده‌ای دارد و ادامه پروژه در انبار الوم توسط قرارگاه خاتم انجام خواهد گرفت.

* روستای عطا آباد تبدیل به شهر می‌شود

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نشست با بنیاد مسکن برای افزایش اعتبارات بنیاد مسکن و طرح‌های هادی روستایی و نشست با کشاورزان و شنیدن دغدغه‌های آنان داشتیم.

منتظری افزود: در بخش عمرانی و شهرسازی جلسه با وزیر کشور داشتیم در آنجا مصوب شد حمایت جدی از شهرداری‌های حوزه انتخابیه داشته باشیم، ارتقای روستاهایی که قابلیت شهر شدن دارند مدنظر قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه روستای عطا آباد تبدیل به شهر می‌شود، گفت: با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی که این منطقه دارد عطاآباد به شهر تبدیل خواهد شد.

*اجرای فاز دوم کمربندی گرگان در دستورکار قرار دارد

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شهربازی شهرستان گرگان، پیگیری حل مشکل راه‌های غیراستاندارد آق‌قلا که به جاده مرگ  تشبیه شده‌اند، پیگیری حل مشکلات سد وشمگیر، اخذ مجوز سد میرداماد که آثار زیادی در تامین آب آشامیدنی می‌تواند داشته باشد، پیگیری بحث دوم کمربندی گرگان از مواردی است که در حال پیگیری آن هستیم.

منتظری در خصوص اقدامات فرهنگی و هنری بیان کرد: حدود ۸۰ درصد پیگیری‌های بنده در بحث اقتصادی است، تصویب اعتبار دهکده بوم‌گردی در قرق که در این زمینه اعتبار خوبی تخصیص پیدا کرد، ۵ الی ۷ میلیارد تومان در این زمینه در نظر گرفته شده است.

وی تعیین تکلیف تالار فرهنگی گرگان را از دیگر اقدامات در دستورکار دانست و گفت: این پروژه با اعتبارات دولتی به پایان نمی‌رسد.

* پیگیری‌های صنفی معلمان، کارگران، پرستاران، کتابداران/ اخذ مجوز درمانگاه تأمین اجتماعی در آق‌قلا

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پیگیری تجهیز مجتمع فرهنگی بهارستان که تا پایان سال تجهیز خواهد شد، ایجاد مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنرهای دستی در بافت تاریخی گرگان، ساخت تندیس استاد بزرگ موسیقی ترکمن در آق‌قلا، پیگیری ثبت جهانی دیوار تاریخی گرگان از موارد دیگری است که به دنبال تحقق آن هستیم.

منتظری از ثبت ملی آثار صنایع دستی در دو روستای زیارت و شاهکوه خبر داد و گفت: در حوزه بهداشت و درمان اخذ مجوز بیمارستان طالقانی انجام گرفت که بزودی کلنگ زنی می‌شود، پیگیری تقویت اعتبارات بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی گرگان، تقویت امکانات درمانی در منطقه انبارالوم، اخذ مجوز دستگاه ام آر آی در بیمارستان گرگان، اخذ مجوز درمانگاه تأمین اجتماعی در آق‌قلا نیز در دستورکار است.

 وی افزود: در حوزه ورزش نیز پیگیری تقویت اعتبارات ورزشی، پیگیری صعود تیم بسکتبال، پیگیری مجموعه ورزشی ۶ هزارنفری بسکتبال گرگان که وزیر قول داد در سال ۱۴۰۰ این موضوع را پیگیری کند.

منتظری همچنین از پیگیری مشکلات سوارکاری و اسب‌دوانی منطقه خبر داد و گفت: در حوزه علمی و آموزشی گسترش پارک علم و فناوری، افزایش اعتبارات تجهیزات نوسازی مدارس، پیگیری‌های صنفی معلمان، کارگران، پرستاران، کتابداران و …. از جمله اقدامات بوده است.