رمدسیویر ایرانی داروی کمکی درمان کرونا، روی خط تولید دستاورد صنعت دارویی کشور

رمدسیویر ایرانی داروی کمکی درمان کرونا، روی خط تولید

داروی جدید رمدسیویر ایرانی که برای کمک به درمان بیماری کووید ۱۹ مورد تایید ستاد ملی مدیریت کرونا قرار گرفته است، آماده ارسال به مراکز توزیع سراسر کشور شد.

به گزارش صحرانیوز ، دکتر سعید ملکی مدیرعامل شرکت داروسازی روناک گفت: این شرکت دانش بنیان با توجه به شیوع بیماری کرونا و با توجه به سال جهش تولید و پیرو تاکید رهبر معظم انقلاب موفق شد، داروی رمدسیویر را که از دارو‌های موثر در درمان بیماران کروناست، به مرحله تولید برساند.

وی افزود: این شرکت داروسازی در حال حاضر توانایی تولید حداقل ۱۰۰ هزار ویال از این دارو را در ماه دارد که البته نیاز کشور هم بیشتر از این میزان نیست و در صورت نیاز بیشتر می‌توانیم حجم بیشتری از دارو را تولید کنیم.

دکتر ملکی افزود: با توجه به شیوع کرونا، واردات این دارو بسیار سخت شده بود و داروی تولید شده در این شرکت دانش بنیان، از نظر کیفیت کاملا مشابه نشان‌های معتبر خارجی آن است که با قیمت یک دهم نمونه خارجی در کشور تولید شده است.

همچنین مجموعه دارویی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی نیز در زمینه تولید این دارو به موفقیت‌هایی دست یافته اند.

پزشکان از تجویز رمدسیویر برای همه بیماران کرونا پرهیز کنند

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه ایران هم اکنون از کشور‌های پیشرو در تحقیقات مرتبط با درمان بیماری کروناست و ۱۰ درصد تحقیقات مرتبط با این بیماری در ایران انجام شده است، تاکیدکرد: مطالعات اثربخشی داروی رمدسیویر برای بیمارانی که با افت اکسیژن درگیر بوده اند تایید شده است و تجویز این دارو برای همه بیماران مبتلا به کرونا مناسب نیست.

دکتر رضا ملک زاده خاطرنشان کرد: نتایج کارآزمایی بالینی استفاده از داور‌های موثر در درمان بیماری کرونا از جمله داروی رمدسیویر بزودی اعلام می‌شود.