رشد ۱۷ درصدی درآمد‌های عمومی کشور/ امروز وقت مذاکره با آمریکا نیست رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح کرد؛

رشد ۱۷ درصدی درآمد‌های عمومی کشور/ امروز وقت مذاکره با آمریکا نیست

نوبخت گفت: در ۱۰ ماهه نخست امسال درآمد‌های عمومی کشور ۱۷ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

به گزارش صحرانیوز ، محمدباقر نوبخت در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گلستان گفت:  دومین سالی است که یک تحریمبی سابقه تاریخ معاصر را پشت سر می‌گذاریم، در تحریم‌های گذشته همواره نفت در برابر غذا بود و به قول خودشان که بیان کردند آنقدر جوانمردی داریم که کشور‌ها به ازای نفت بتوانند دارو و غذا خریداری کنند، ولی امروز این مهم نیز متوقف شده است.

نوبخت افزود: سردار شهید سلیمانی در دوران حیات پر برکت نه تنها به پاسداری از مرز‌های کشور اقدام می‌کرد بلکه در زمینه دور زدن تحریم‌ها نیز موثر بود.

او گفت: درآمد‌های منابع نفتی کشور به دلیل محدودیت در صادرات به شدت کاهش پیدا کرده اما با وجود آن در ۱۰ ماهه نخست امسال درآمد‌های عمومی کشور ۱۷ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

  رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: منابع ما در دو محل به عنوان منابع جاری و منابع عمرانی هزینه می‌شود و هزینه‌های جاری به دو بخش نیروی انسانی یعنی حقوق و دستمزد و یک بخش دیگر سایر هزینه‌ها است که باید اتفاق بیفتد.

پرداخت حقوق به پرسنل دولت ۳۴ درصد افزایش یافت

نوبخت متذکر شد: در ۱۰ ماهه نخست امسال پرداخت حقوق پرسنل دولت ۳۴ درصد افزایش یافت و در زمینه صندوق بازنشستگی نیز ۳۲ درصد بیشتر هزینه شده است.

او با بیان اینکه نوع نگاه دولت با توجه به پول کمی که دارد این است که بتواند صرفه جویی را در دستور کار قرار دهد، افزود: تمام پاداش بازنشستگی را قبل از نیمه دوم اردیبهشت امسال پرداخت کردیم و در دو هفته گذشته نیز مبالغی به منظور پاداش بازنشستگی دانشگاه علوم پزشکی پرداخت شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه یادآور شد: بسته حمایتی معیشتی، یارانه‌ها و حقوق در هر ماه پرداخت می‌شود و در این ماه علاوه بر حقوق کارمندان عیدی و پاداش نیز پرداخت خواهد شد.

نوبخت گفت: با تمام تحریم‌ها تردید نکنید که یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در رابطه با سفر‌های استانی پرداخت شد و در این سفر نیز بخشی از تعهدات خود به گلستان را پرداخت خواهیم کرد.

او افزود: با هماهنگی انجام شده امروز ۳ هزار واحد مسکونی به افراد کم درآمد استان گلستان هدیه می‌شود.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم تحریم‌ها مانع پیشرفت کشور شود و تلاش می‌کنیم با منابع و اعتباراتی که در اختیار داریم پروژه‌های مختلف را در کشور دنبال کنیم.

نوبخت با اشاره به آن‌هایی که می‌گویند با مذاکره با آمریکا مشکل حل می‌شود، گفت: ما یک بار با آمریکا مذاکره انجام دادیم و نظام تصمیم گرفته و از این جهت به افکار عمومی پاسخ دادیم، امروز روز ایستادگی است و وقت مذاکره با آمریکا نیست.

 فاز اول آزاد راه تهران شمال به زودی افتتاح می‌شود

محمدباقر نوبخت گفت: تا قبل از پایان امسال دو طرح بزرگ عمرانی افتتاح می‌شود، یکی از این طرح‌ها آزاد راه تهران شمال است که یک ساعت و نیم زمان را کاهش می‌دهد.
او ادامه داد: دشمن باید بداند ما تدبیر‌های لازم را به خرج داده ایم و اجازه نخواهیم داد مشکلاتی که برای کشور به وجود آورده اند به مردم وارد شود.