راه نجات کشور تکیه بر توان بخش خصوصی است/آرامش به مردم بازگردانده شود منتخبین مردم گرگان و آق قلا در مجلس یازدهم:

راه نجات کشور تکیه بر توان بخش خصوصی است/آرامش به مردم بازگردانده شود

رویکرد مجلس یازدهم و مهم‌ترین اولویت ما حل مشکلات مردم به ویژه در موضوع معیشت و اشتغال خواهد بود.

به گزارش صحرانیوز ؛ رمضانعلی سنگدوینی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارداشت: رویکرد مجلس یازدهم به سمت حل مشکلات مردم به ویژه در موضوع معیشت و اشتغال خواهد بود. مجلس، دولت کنونی و حتی دولت آینده باید به سمتی حرکت کنند که مشکلات مردم در این بخش‌ها هرچه زودتر برطرف شود.

وی با بیان اینکه این مردم در ۴۱ سال گذشته پای نظام و انقلاب اسلامی ایستادند و هرجا نیاز بود، جانفشانی هم کردند، گفت: هرکسی که در مجلس یا دولت حضور پیدا می‌کند باید خود را خادم و نوکر مردم بداند.

نماینده منتخب مردم حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر احیای جایگاه قانونگذاری و نظارت نمایندگان خاطرنشان کرد: مجلس موظف به تصویب قوانین است و باید بر اجرای آن نظارت داشته باشد. قوانین باید به گونه‌ای تهیه و تصویب شود که مشکلات مردم را به سهولت رفع کند. علاوه براین باید مدیرانی پابه کار برای حل مشکلات و معضلات کشور داشته باشیم در غیراینصورت این افراد باید جای خود را به مدیرانی انقلابی و جهادی بدهند.

وی ادامه داد: در مجلس یازدهم به مردم قول می‌دهیم محکم خواهیم ایستاد و نخواهیم گذاشت مشکلات آنان باقی بماند و یا بیشتر شود. باید تمام هم و غم خود را در مجلس بعدی صرف حل معضلات معیشتی مردم کنیم.

سنگدوینی با بیان اینکه در مجلس آینده، پیگیری و رسیدن به منفعت شخصی جایگاهی نخواهدداشت، گفت: شفافیت آرای نمایندگان یکی از موضوعات بسیار مهمی است که بنده هم به آن قائل هستم. باید دید رویکرد نمایندگان در مجلس یازدهم درباره این طرح چگونه خواهد بود با اینحال معتقدم منافع شخصی در مجلس آینده جایگاهی ندارد.

وی در ادامه یکی از معضلات و مشکلات کشور را عدم استفاده درست از زیرساخت‌ها و توان اقتصادی برشمرد و افزود: مجلس یازدهم و دولت باید زمینه حضور هرچه بیشتر بخش خصوصی را در پروژه‌ها فراهم کنند. در این سال‌ها کمتر به بخش خصوصی بها داده شده است در حالیکه در شرایط کنونی راه نجات کشور و استان در مسائل اقتصادی از مسیر حضور و مشارکت فعال بخش خصوصی می‌گذرد. باید امکانات و تسهیلات لازم را برای فعالیت این بخش فراهم کنیم به گونه‌ای که نفع آن هم شامل مردم، دولت و هم بخش خصوصی شود. بخش خصوصی در شرایط که با بحران مالی مواجه هستیم هم سرمایه در اختیار دارد و هم می‌تواند از سرمایه صندوق توسعه ملی برای کمک به توسعه کشور بهره بگیرد.

منتخب مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس یازدهم با بیان اینکه اقتصاد گلستان، برپایه کشاورزی است، اظهارداشت: وقتی تولیدکنندگان این بخش حمایت شوند، صنایع تبدیلی هم رشد می‌کند؛ تعاونی‌ها شکل می‌گیرند و رونق تولید و اشتغال هم رقم می‌خورد. بخش شیلات به ویژه پرورش ماهیان خاویاری، سرمایه‌گذاری در حوزه بنادر، استفاده از ظرفیت همسایگی با کشورهای آسیای میانه و غیره می‌تواند بخشی از ظرفیت‌های اقتصادی استان را شکوفا کند. از طرفی گلستان از داشتن صنایع بزرگ و مادر محروم است، صنایع موجود هم در حدی نیستند که بتوانند مشکلات اشتغال استان را برطرف کنند بنابراین باید بر روی داشته‌های استان از جمله موضوع گردشگری تمرکز کنیم. موضوع اولویت‌دار دیگر در استان مجتمع پتروشیمی است که مدیران آن باید بعد از ۱۴، ۱۵ سال باید به مردم جواب بدهند چرا نتوانسته‌اند در این مدت کاری برای تکمیل این پروژه انجام دهند.

وی با تأکید براینکه مجلس آینده حتما در مسیر نظام، انقلاب و تحقق بیانیه گام دوم حرکت می‌کند، گفت: مردم سهم خود را در تمامی صحنه‌ها و برهه‌های زمانی ادا کردند. در استان گلستان به رغم همه مسائل و مشکلاتی که بود ۵۸ درصد واجدان شرایط پای صندوق‌های رأی آمدند این نشان می‌دهد آنان به تغییر اوضاع امید دارند. با مشارکت مردم ترکیبی انقلابی، ولایی و جهادی به مجلس یازدهم راه پیدا کرد.

سنگدوینی افزود: مردم نگران نباشند چون مجلس و دولت آینده تمام توان خود را برای حل مشکلات کشور به کار خواهند گرفت، در غیر اینصورت این ما مسئولان هستیم که ضرر می‌کنیم.

تمامی نیازهای پیشگیری و درمانی برای مقابله با ویروس کرونا فراهم شود.

غلامرضا منتظری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از مجاهدت پزشکان، پرستاران و همه کادر درمانی که خالصانه در راستای سلامت مردم تلاش می‌کنند قدردانی می‌کنم لازم است نیازهای پیشگیری و درمانی برای مقابله با ویروس کرونا در استان به سرعت فراهم شود.

وی با بیان اینکه استان گلستان این روزها به لحاظ ورود ویروس نوپا «کرونا» اندکی آزرده خاطر است، گفت: ما در تاریخ خودمان شاهد پیشرفت و موفقیت‌های چشمگیر این ملت بوده‌ایم، تردیدی ندارم کادر بهداشت و درمان، پزشکان و پرستاران سختکوش در این عمل جهادی به زودی بر قله‌های فتح و ظفر حکم‌فرما خواهد شد.

منتخب مردم گرگان و آق‌قلا در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی؛ نعمت سلامت و امنیت را در فرهنگ اسلامی بااهمیت خواند و تصریح کرد: در فرهنگ اسلامی از دو نعمت به نیکی یاد شده است نعمت سلامت و امنیت؛ که اگر قدرش را نداریم با مشکل مواجه می‌شویم.

منتظری با بیان اینکه نگران تهدید سلامت جامعه هستیم خطاب به مردم استان گفت: باید روحیه خودمان را تقویت کنیم، این ویروس به همه جا سرک می‌کشد، آمارها نشان می‌دهد که به لطف الهی روند افرادی که از بیمارستان و مراکز درمانی ترخیص می‌شوند امیدوار کننده است و روز به روز تجهیزات و امکانات پزشکی و درمانی در حال افزایش است.

به جای هراس و وحشت باید بیشتر به عنصر مراقبت توجه کنیم

وی با تاکید بر اینکه به جای هراس و وحشت باید بیشتر به عنصر مراقبت توجه کنیم، ابراز کرد: از مسوولان استانی از جمله استاندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و کادر خدوم بهداشت و درمان استان انتظار است از تمام ظرفیت‌ها برای بهبودی کامل، پیشگیری و بازگرداندن آرامش بیشتر مردم استفاده کنند.

منتخب مردم گرگان و آق‌قلا در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: تجربه به ما نشان داد اگر ما فعل خواستن را صرف کنیم و آستین همت را بالا بزنیم می توانیم بر خیلی از مشکلات فائق آییم و پیروز شویم.

منتظری ابراز امیدواری کرد با توجه به تلاشی که کادر بهداشت و درمان استان دارند به زودی استان گلستان از این مشکل پیشرو رهایی خواهد یافت.