در خط ولایت بودن و مقبولیت اجتماعی دو مشخه اصلی کاندیداها باشد رسول گرگیج در گفتگو با گلستان ما:

در خط ولایت بودن و مقبولیت اجتماعی دو مشخه اصلی کاندیداها باشد

دبیر سابق شورای سیاستگزاری حسینیه سیستانی ها گفت : فقط با اتحاد و همدلی است که می توان به نتایج خوب و امیدوار کننده دست یافت.

به گزارش صحرانیوز ؛ رسول گرگیج از معتمدین و متنفذین سیستانی استان گلستان صبح امروز چهارشنبه ۲۲ آبان ماه با مدیر و اعضای هیئت تحریریه پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما گفت و گو کرد ، وی همچنین از عملکرد این رسانه ارزشی طی سالهای گذشته تجلیل و قدردانی کرد.

وی سابقه شهرداری شهرهای مهم کشور نظیر زابل ، خمین و … را درکارنامه خود دارد ، هم اکنون نیز مدیر عامل شرکت نور نگین ایرانیان (پیمانکار فضای سبز شهرداری گرگان) را به عهده دارد و در ایام سیل آق قلا نیز وظیفه نظافت این شهرستان را عهده دار بود.

گرگیج در خصوص وضعیت شهرداری ها گفت : شهرداری ها متاسفانه به لحاظ درآمدی مشکل دارند و با توجه به کم شدن ساخت و ساز ها و کم شدن صدور پروانه ها خودبخود درآمد نیز کم می شود ضمن اینکه دولت نیز از سال ۷۱ اختصاص بودجه به شهرداری ها را ممنوع کرد و بعد از این تاریخ آنها خودگردان شده اند .

وی ادامه داد : شوراهای شهر نیز نتوانستند به درستی وظیفه خود را در قبال شهرداری ها انجام دهند و شورای شهرداری شدند تا شورای شهر و همین باعث شد تا از انجام درست وظایف خود عاجز بمانند.

این شهردار سابق اضافه کرد : شهرداران جوان به سه دلیل ساختارهای موجود در سیستم شهرداری ، دخالت اعضای شورای شهر و نهادهای نظارتی تاکنون نتوانسته اند چهره موفقی از خود به نمایش بگذارند.

این چهره معروف سیستانی در ادامه در خصوص حسینیه سیستانی ها گفت : این حسینیه توسط مرحوم قندهاری و مرحوم غلامعلی سالاری کلنگ زنی شد و بعد از آن نیز زمینی در ابتدای شهرک حافظ بنام حسینیه داده شد .

گرگیج افزود : بعد از آن قرار شد این حسینیه به صورت هیات امنا اداره شود و همه امورات نظیر مالی ، فرهنگی و … به صورت کارگروه و ساختارمند اداره شود و جلسات مختلفی نیز برگزار شد و دوستان پیشنهاد کردند که من دبیر شورای سیاستگذاری حسینیه سیستانی ها شوم .

وی تاکید کرد : متاسفانه بعد از مدتی جلسات به سمت و سوهای دیگری کشید و در انتخابات دوره قبل مجلس ، حسینیه از یک کاندیدا قبل از تایید شدن توسط شورای نگهبان حمایت کرد که متاسفانه این به اعتبار ما ضربه زد ، من نظرم این بود که قبل از تایید شورای نگهبان روی مصداق ها کار نکنیم .

این چهره بانفوذ سیستانی ها در استان گلستان گفت : در این دوره هم چهره هایی نظیر امیر خمر ، دکتر ناصری ، آبشناس و دکتر مهماندوست تاکنون مطرح شده اند ، من معتقدم برای ائتلاف باید تا زمان تایید شورای نگهبان صبر کنیم و بعد با خرد جمعی بتوانیم به نتیجه برسیم .