ثبت‌نام نهایی ۶۹ داوطلب انتخابات مجلس یازدهم در گلستان

ثبت‌نام نهایی ۶۹ داوطلب انتخابات مجلس یازدهم در گلستان

در دومین روز از ثبت‌نام داوطلبان نامزدی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گلستان ۷۰ نفر ثبت‌نام خود را نهایی کردند.

به گزارش صحرانیوز ، دومین روز ثبت نام نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گلستان در شرایطی به پایان رسید که تعداد داوطلبان نامزدی در این دوره انتخابات در روز دوم کمتر از روز نخست بوده است.

عبدالرضا چراغعلی با اشاره به اینکه تاکنون در مجموع ثبت نام ۶۹ نفر قطعی شده است، گفت: روز گذشته ۴۰ نفر ثبت نامشان را قطعی کردند و از فردا ساعت هشت صبح روز سوم ثبت نام داوطلبان در فرمانداری‌های حوزه اصلی ادامه خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که تاکنون چند بانو تاکنون ثبت نام کرده‌اند، بیان کرد: از مجموع نامزدها فقط نام یک بانو دیده می‌شود که در گرگان ثبت نامش قطعی شده است.

بر اساس این گزارش، شهرستان گنبدکاووس با ۱۶ ثبت نام بیشترین ثبت نام را داشته و بعد از آن کردکوی با ۱۵ ثبت نام، گرگان با ۱۴ ثبت نام و رامیان با ۱۱ ثبت نام در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

گفتنی است، «مینا شیرزاد» تنها بانویی که تاکنون ثبت نامش قطعی شده در حوزه گرگان و آققلا ثبت نام کرده است.

وی متولد ۱۳۶۷، دارای مدرک فوق لیسانس روانشناسی و مدیر یک مهد کودک در گرگان است که انگیزه اصلی‌اش از حضور در این رقابت انتخاباتی را کمک به اشتغال جوانان به ویژه اشتغال بانوان و حل مشکلات معیشتی آنها است.

شیرزاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان در خصوص مهمترین مشکل موجود در استان گلستان که در این دوره مجلس شورای اسلامی به آن توجه نشده اظهار کرد: موضوع رونق تولید و توجه به مباحث اقتصادی یکی از مهمترین مسائلی است که می‌توان بیشتر به آن توجه کرد.

وی تاکید کرد: متاسفانه با وجود ظرفیت‌های بالای گردشگری و جذب سرمایه‌گذار، نتوانسته‌ایم آنچه مورد انتظار است را در این دوره از مجمع نمایندگان شاهد باشیم.

این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گلستان که تاکنون به عنوان جوانترین نامزد از حوزه گرگان و آققلا محسوب می‌شود هیچ پیش‌بینی از میزان رای خود ندارد و در صورتی که صلاحیتش تائید نشود نیز خود را تابع قانون می‌داند و به آن احترام خواهد گذاشت.

شیرزاد درباره هزینه‌های انتخاباتی‌اش گفت: از هزینه‌های شخصی آن را تامین خواهد کرد.

نکته قابل توجه در دومین روز ثبت نام از نامزدها، ثبت نام دومین چهره رسانه‌ای در استان اما اینبار در شرق استان گلستان بود که چهره جوان و خبرنگار فعال از حوزه شرق استان گلستان است.

موضوعی که می‌توان به آن توجه کرد، عدم رضایت اکثر نامزدهای ثبت نام کننده از مجمع نمایندگان فعلی استان گلستان و عملکرد ضعیف آنها در این دوره است، به طوری که یکی از نامزدهای ثبت نام کننده در حوزه گرگان و آققلا که هم شهرت (نام خانوادگی) با یکی از نمایندگان فعلی گرگان و آققلا در مجلس شورای اسلامی و یک روحانی است، اعتقاد دارد این نمایندگان حتی نتوانستند مشکلات استان را به درستی به مدیران بالادستی منتقل کنند.

در غرب استان گلستان نیز برادر فرماندار بندرگز که در سنوات گذشته مدیر آموزش و پرورش شهرستان بوده ثبت نام خود را در فرمانداری این شهرستان به عنوان نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوره یازدهم ثبت کرده بود، به دلیل اینکه برادرش یکی از عوامل اجرایی این حوزه انتخاباتی است، از ثبت نامش انصراف داد و از ادامه رقابت خارج شد.

رئیس‌کل دادگستری استان گستان نیز امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران استان با خطاب قرار دادن افراد نامزد و طرفداران آنها در رقابت انتخاباتی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نامزدها خودشان را به درستی و راستی معرفی کنند و از سوی دیگر پایبند به قوانین و مقررات باشند.

هادی هاشمیان خاطرنشان کرد: این افراد نسبت به سایر نامزدها تخریبی صورت ندهند و اگر این اتفاق رخ دهد جرم تلقی شده و دستگاه قضایی با جدیت برخورد خواهد کرد.

وی گفت: افرادی که زیر مجموعه دولت هستند اجازه ندارند از ظرفیت دستگاه‌ها به نفع یا ضرر کسی استفاده کنند و در این راستا تمامی فعالیت‌ها رصد و کنترل می‌شود.

گفتنی است، ثبت نام از نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تا ۱۶ آذرماه ادامه خواهد داشت و افراد داوطلب می‌توانند با مراجعه به فرمانداری‌های گرگان، کردکوی، علی‌آبادکتول، مینودشت، گنبدکاووس و رامیان با ارائه مدارک لازم ثبت‌نام خود را انجام دهند.