ثبت‌نام نهایی ۴۰ داوطلب انتخابات مجلس یازدهم در گلستان/ غرب گلستان با بیشتری سهم ثبت‌نامی

ثبت‌نام نهایی ۴۰ داوطلب انتخابات مجلس یازدهم در گلستان/ غرب گلستان با بیشتری سهم ثبت‌نامی

در نخستین روز از ثبت‌نام داوطلبان نامزدی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گلستان ۴۰ نفر ثبت‌نام خود را نهایی کردند.

ثبت‌نام نهایی 40 داوطلب انتخابات مجلس یازدهم در گلستان/ غرب گلستان با بیشتری سهم ثبت‌نامی

به گزارش صحرانیوز ، نخستین روز از ثبت‌نام داوطلبان نامزدی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گلستان همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح در فرمانداری حوزه‌های اصلی انتخاباتی این استان آغاز و افراد داوطلب با مراجعه به فرمانداری‌های گرگان، کردکوی، علی‌آبادکتول، مینودشت، گنبدکاووس و رامیان با ارائه مدارک لازم ثبت‌نام خود را انجام دادند.

رئیس ستاد انتخابات استان گلستان دقایقی پیش در گفت‌وگوی ویژه خبری سیمای گلستان در خصوص آخرین تعداد ثبت‌‌نامی‌ها در نخستین روز، گفت: ثبت نام نهایی امروز برای ۴۰ نفر از داوطلبان در فرمانداری‌های حوزه‌های اصلی انتخاباتی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نهایی شده است.

عبدالرضا چراغعلی ضمن تقدیر از حضور پررنگ مردم استان در ثبت‌نام نخستین روز از این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تقاضای اکید ما از داوطلبان و علاقمندان به این عزیزان این است از تبلیغات زودهنگام به شدت پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه روند اجرای عملیات ثبت‌نام در فرمانداری‌های مورد نظر خوب گزارش شده و تاکنون مشکل خاصی وجود نداشته است.

براساس این گزارش، در مرکز استان گلستان یعنی شهر گرگان در لحظات اولیه آغاز ثبت‌نام، حضور دو چهره نام آشنای سیاسی از دو طیف مختلف یعنی اصولگرا و اصلاح‌طلب در فرمانداری گرگان و ثبت‌نام برای حضور در رقابت انتخاباتی این دوره از انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی از حوزه گرگان و آق‌قلا نشان‌دهنده تنور داغ انتخابات در این شهرستان و حتی استان گلستان است.

از سوی دیگر در چند روز باقیمانده به آغاز ثبت‌نام یکی از نمایندگان فعلی این حوزه انتخاباتی با انتشار بیانیه‌ای رسمی در صفحه اینستاگرام خود از عدم ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و از کاستی‌های پیش‌آمده در طول مدت فعالیتش از مردم استان گلستان به ویژه دو شهرستان گرگان و آق‌قلا عذرخواهی کرد.

همچنین زمزمه‌هایی از عدم نامزدی دو نماینده دیگر فعلی شهرهای استان گلستان در مجلس شورای اسلامی شنیده می‌شود که تاکنون خبر رسمی و موثقی منتشر نشده اما براساس تصاویر منتشر شده از حوزه شهرهای شرق استان گلستان یکی از نمایندگان فعلی استان با حضور در یکی از فرمانداری‌های حوزه فعلی خود برای شرکت دوباره در رقابت انتخاباتی ثبت‌نام خود را قطعی کرده است.

براساس آمار مستند در اختیار خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان، از حوزه انتخابیه کردکوی، بندرترکمن و بندرگز ۱۲ نفر، حوزه انتخابیه گنبدکاووس ۱۱ نفر، گرگان و آق‌قلا هفت نفر، رامیان و آزادشهر چهار نفر، مینودشت، کلاله و مراوه‌تپه چهار نفر و علی‌آبادکتول نیز دو نفر ثبت نامشان در نخستین روز ثبت‌نام قطعی شده است.
لازم به ذکر است براساس مشاهدات خبرنگار خبرگزاری فارس در فرمانداری گرگان در کنار عوامل اجرایی، نمایندگان هیات بازرسی و نظارت بر انتخابات نیز حاضر بوده و بر روند اجرای ثبت‌نام از داوطلبان نظارت می‌کنند.

نکته قابل توجه، ثبت‌نام یک چهره رسانه‌ای در شهر گرگان برای حضور در این رقابت انتخاباتی است که این فرد از پیشکسوتان حوزه خبر، مدیرمسوول یکی از هفته نامه‌های استان و از اعضای فعال احزاب سیاسی استان گلستان است.

گفتنی است، براساس پیش‌بینی‌های انجام شده در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان گلستان غریب به ۳۰۰ نفر از طیف‌های مختلف سیاسی و افراد مستقل برای شرکت در رقابت انتخاباتی ثبت نام خواهند کرد.

عملیات ثبت‌نام افراد داوطلب تا ساعت ۱۸ رو ۱۶ آذرماه جاری ادامه خواهد داشت و همزمان عملیات استعلام از مراجع چهارگانه برای داوطلبان انجام خواهد شد.