تفاهم نامه همکاری کمیته امداد استان با سازمان بسیج سازندگی

تفاهم نامه همکاری کمیته امداد استان با سازمان بسیج سازندگی

تفاهم نامه همکاری کمیته امداد استان گلستان با سازمان بسیج سازندگی سپاه نینوای استان به امضاء رسید.

به گزارش صحرانیوز ، تفاهم نامه همکاری کمیته امداد استان گلستان با سازمان بسیج سازندگی سپاه نینوای استان به منظور تهیه جهیزیه، ایجاد اشتغال، اقدامات عمرانی، خدمات رسانی در تهیه پوشاک و کالاهای ضروری مددجویان،حمایت در ایجاد صندوق و تعاونی های اشتغالزایی مردم یار و ارائه خدمات در پوشش رسانه ای فعالیت های کمیته امداد به امضاء رسید.

عیسی بابایی،مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت:این تفاهم نامه در راستای محرومیت زدایی ، حمایت و خدمات رسانی اجتماعی ، ترویج فرهنگ حسنه ازدواج و ازدواج آسان ، بستر سازی اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی  و ایجاد اشتغال ، حمایت از تولید و مصرف کالای ایرانی ، به کار گیری گروه های جهادی ، ساخت و تعمیر و مرمت منازل محرومان ، به منظور کمک به مددجویان کمیته امداد و اقشار محروم و کم برخوردار استان گلستان امضاء شد.

 وی افزود:تهیه و توزیع جهیزیه از کالای با کیفیت ایرانی با مشارکت ۵۰ درصدی طرفین بین  نوعروسان مدد جوی کمیته امداد و اقشار محروم و کم برخوردار استان گلستان از اهداف این تفاهم در حوزه ترویج فرهنگ ازدواج آسان اسلامی-ایرانی است.

بابایی  با اشاره به استفاده از ظرفیت گروه های جهادی عمومی و تخصصی سازمان بسیج سازندگی در امر آموزش ، اشتغال مددجویان و محرومان منطقه عنوان کرد: بر اساس این تفاهم نامه ، سازمان بسیج سازندگی متعهد می شود مکان های بلا استفاده در مقرهای تابع سپاه در استان را برای ایجاد کارگاه اشتغالزایی شناسایی نموده و به کمیته امداد اعلام کند.

وی ادامه داد: کمیته امداد نیز متعهد می شود حداکثر تعامل و همکاری را در راستای ایجاد کارگاه اشتغالزایی، شناسایی و معرفی افراد مستعد اشتغال در کارگاه،اعطای تسهیلات قرض الحسنه، معرفی و بهره گیری از ظرفیت راهبران شغلی خود برای آموزش و راه اندازی کارگاه ها ، تهیه مواد اولیه و فروش محصولات و پرداخت حق بیمه سهم کارفرما برابر بخشنامه کاریابی در بکارگیری مددجویان اقدام کند.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان همچنین از برنامه ریزی و انجام اقدامات عمرانی شامل ساخت ، تعمیر و مرمت منازل اقشار محروم و کم برخوردار و خانواده های تحت حمایت این نهاد با مشارکت ۵۰ درصدی با بسیج سازندگی خبر داد.

 بابایی با توجه به ضرورت بستر سازی حمایت از صندوق های قرض الحسنه مردم دار و مردم یار و تعاونی های ایجاد اشتغال تصریح کرد: کمیته امداد در نظر دارد در راستای حمایت از تشکیل صندوق ها و تعاونی های اشتغالزایی در محلات شهری و روستاهای استان بر اساس این تفاهم متعهد به ارائه تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت بلندمدت و انجام بیمه تامین اجتماعی نیروهای بکارگیری شده در کارگاه ها مورد تفاهم شده است.

گفتنی است، مدت اعتبار این تفاهم نامه به مدت ۳ سال منعقد شده است.