تازه‌ترین وضعیت شیوع کووید ۱۹ در استان گلستان

تازه‌ترین وضعیت شیوع کووید ۱۹ در استان گلستان

در یک هفته اخیر به تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی در استان گلستان اضافه شد و اکنون ۶ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۸ شهرستان در شرایط زرد قرار دارند.

به گزارش صحرانیوز ، در یک هفته اخیر ( از ۱۴ تا ۲۰ دی) با وجود اینکه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان تأکید می‌کنند که شیوع کرونا در استان روندی کاهشی دارد. اما بر تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی افزوده شده است.

در هفته گذشته شهرستان‌های کردکوی، بندرگز، بندرترکمن و گرگان در وضعیت نارنجی قرار داشتند اما در روز گذشته ( ۲۰ دی) شهرستان‌های علی آبادکتول و مینودشت نیز به لیست شهرهای نارنجی اضافه شد.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان در حال حاضر شهرستان‌های گمیشان، آق قلا، آزادشهر، رامیان، گنبدکاووس، کلاله، مراوه تپه و گالیکش در شرایط زرد هستند که استاندار گلستان ابراز امیدواری کرده دست کم سه تا چهار شهرستان برای هفته آینده به وضعیت آبی و سفید برسند.

از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان تا کنون ۱۸ هزار و ۹۴ نفر از مبتلایان بهبود پیدا کرده‌اند.

در حال حاضر ۴۲۲ بیمار در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۹۳ نفر آنان در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند. ضمن اینکه ۳۹ نفر از این بیماران به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

کاهش تعداد مبتلایان به کرونا در سنین زیر ۱۵ سال هم از اتفاقات خوب در روزهای اخیر است. تعداد بیماران در این رده سنی از ۷٫۲ درصد به ۶٫۵ درصد رسیده است.

همچنین ۵۳٫۴ درصد مبتلایان را افراد بالای ۵۵ سال و ۴۰٫۱ درصد را افراد بین سنین ۱۵ تا ۵۵ سال تشکیل می‌دهند.

منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح، ممنوعیت برپایی بازارهای هفتگی، ممنوعیت فعالیت تالارها در شهرهای نارنجی، ممنوعیت ورود و خروج پلاک‌های غیربومی به شهرهای نارنجی و قرمز همچنان در استان برقرار است.