برگزاری بیش از هزار برنامه فرهنگی برای ایثارگران گلستان در دهه فجر

برگزاری بیش از هزار برنامه فرهنگی برای ایثارگران گلستان در دهه فجر

 رییس کارگروه ایثارگران ستاد دهه فجر گلستان گفت که به مناسبت گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، افزون بر هزار برنامه فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی ویژه جامعه ایثارگری استان برگزار می‌شود.

به گزارش صحرانیوز ؛ اسرافیل وزیری روز یکشنبه در نشست خبری ستاد گرامی داشت دهه فجر گلستان اظهار داشت: گلباران و عطر افشانی مزار شهدا، نواختن زنگ انقلاب، دیدار با هزار و ۲۴۸ مادر شهید، برپایی یادواره ۳۶ شهیده استان، دیدار و تجلیل از خانواده شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و سلامت، مسابقات هنری و ورزشی، برپایی مسابقه رالی خانوادگی جانبازان در نوار مرزی و برپایی تئاتر خیابانی با موضوع شهدا از جمله این برنامه ها است.

جامعه ایثارگری زیر پوشش اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان ۸۰ هزار نفر هستند.

رییس کارگروه تقریب مذاهب اسلامی ستاد دهه فجر گلستان نیز در این جلسه از تدارک حدود ۶۰ برنامه شاخص گرامیداشت دهه فجر در سال جاری خبر داد و گفت: این برنامه ها بیشتر در مناطق ترکمن نشین اهل سنت استان برگزار می شود.

حجت الاسلام نورعلی دیلم بیان کرد: نشست های تخصصی علما و طلاب شیعه و سنی، همایش منزلت زن، سبک زندگی اسلامی در اینچه برون، جشن میلاد حضرت زهرا (س) در گرگان، جشن پیروزی انقلاب اسلامی در بندرترکمن و مراوه تپه، جشن گرامی داشت دهه فجر در نمازجمعه گمیشان، بندرترکمن، آق قلا، انبارالوم و سیمین شهر، محفل انس با قرآن در گنبدکاووس و بندرترکمن و کلاله و برپایی یادواره شهدای زن در مراوه تپه و آزادشهر از جمله این ویژه برنامه ها است.

گلستان ۱۰۸ مدرسه علمیه با پوشش چهار هزار و ۲۰۰ نفر، هزار و ۷۰۰ مسجد، اقامه نمازجمعه در ۷۸ نقطه در مناطق اهل سنت نشین استان دارد.

فرماندار علی آباد نیز از بهره‌برداری و آغاز ساخت ۲۲۵ پروژه عمرانی و طرح تولیدی اشتغال‌زا در این شهرستان با اعتبار ۲ هزار و ۸۳۸ میلیارد ریال در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۸۵ پروژه با هزار و ۳۶۲ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار می گیرد.

محسن سوخته سرایی، پروژه های آبخیزداری و کنترل سیلاب در دهنه محمدآباد، سالن ورزشی در حاجی کلاته، چمن مصنوعی روباز فوتبال در شهر مزرعه کتول، دوربرگردان ایمن و بهره برداری از چند واحد تولیدی را از جمله طرح های عمرانی و تولیدی آماده بهره برداری این شهرستان برشمرد.

فرماندار آق قلا نیز از تدارک بهره برداری و آغاز ساخت ۱۶۷ پروژه عمرانی و تولیدی با اعتبار چهار هزار و ۷۰ میلیارد ریال در دهه فجر سال جاری در این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد ۹۲ پروژه با ۷۹۳ میلیارد ریال در حوزه عمرانی و ۲۳ پروژه با اعتبار هزار و ۴۸۴ میلیارد ریال در حوزه تولیدی و اشتغال‌زا بهره برداری می‌شود.

امیرشیر توماج بیان کرد: افتتاح مدرسه در روستای صحنه، ایجاد مجتمع کارگاهی، زمین چمن مصنوعی، ساختمان اورژانس “گری دوجی” ، مرکز آموزشی بیمارستان آل جلیل، گلخانه تولید سبزی و صیفی، مرغداری ۳۰ هزار قطعه‌ای ، سیستم آبیاری تحت فشار، واحد تولیدی چاپ و بسته بندی محصولات کاغذی و یک شرکت بین المللی حمل و نقل کالا از جمله پروژه های آماده بهره برداری این شهرستان در دهه فجر است.

گلستان یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف دارد که حدود ۴۷ درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.