بخش کشاورزی نقش مهمی در تحقق شعار جهش تولید دارد نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:

بخش کشاورزی نقش مهمی در تحقق شعار جهش تولید دارد

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: بخش کشاورزی نقش مهمی در تحقق شعار جهش تولید دارد و کار کسانی که در این مسیر قدم برمی‌دارند مانند جهاد در راه خداوند است.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی: بخش کشاورزی نقش مهمی در تحقق شعار جهش تولید دارد

به گزارش صحرانیوز ،  حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی ظهر امروز در همایش نقش جهاد کشاورزی در گام دوم انقلاب و خوداتکایی برای امنیت غذایی کشور اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی با کمک تولیدکنندگان این بخش توانسته بخش زیادی از نیازهای کشور را تأمین کند.

وی گفت: با اینکه تحت تحریم‌های ظالمانه قرار داریم اما در هیچ محصول کشاورزی، کمبود نداریم و نیاز جامعه را تأمین کرده‌ایم.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به افزایش قیمت برخی محصولات و انتقادهایی که در این زمینه مطرح است خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی متولی تولید است و برای تعادل قیمت‌ها در بازار دستگاه‌های دیگری مانند وزارت صنعت، معدن و تجارت مسئولیت دارند.

وی ادامه داد: البته افزایش قیمت برخی محصولات، ریشه در عوامل مختلفی از جمله فرهنگ مصرف ما دارد. اگر بتوانیم بخش فرهنگی را درست کنیم بسیاری از معضلات برطرف خواهد شد.

تقوی عملکرد جهاد کشاورزی در گام نخست انقلاب را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: به‌رغم همه توطئه‌ها، تحریم‌ها و فشارها توانستیم در ۴۰ سال اول انقلاب، در بخش کشاورزی و تولید محصول و برطرف کردن نیازهای غذایی کشور، توفیقات زیادی به دست بیاوریم.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: کشاورزی خودساخته و پایدار و متناسب با جامعه اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی مورد انتظار رهبر انقلاب است و باید براساس منویات ایشان برای توسعه این بخش برنامه‌ریزی کرد.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی نقش مهمی در تحقق شعار جهش تولید دارد گفت: کشاورزان با تولید محصول و برطرف کردن نیاز کشور، نقش مهمی در اداره آن دارند از طرفی براساس مبانی اعتقادی ما تولید، عبادت است و کسانی که در مسیر تولید قدم برمی‌دارند جهاد در راه خدا می‌کنند.