با حرف درمانی دیگر نمی توان مردم را امیدوار کرد قابل توجه دولتمردان:

با حرف درمانی دیگر نمی توان مردم را امیدوار کرد

جهانگیری در حالی در پی دلگرم کردن مردم است که وعده های پیشین دولت چندان محقق نشده است.

به گزارش صحرانیوز : روز گذشته «اسحاق جهانگیری» معاون اول روحانی در جلسه ستاد تنظیم بازار تاکید کرد تا پایان امسال هیچ دستگاهی اجازه افزایش قیمت هیچ کالایی را ندارد.

جهانگیری با بیان اینکه «دولت از عمق جان اعتراض و صدای مردم را می‌شنود و برای آن احترام قائل است» و یا «مردم اطمینان داشته باشند که از حقوق آن‌ها با جدیت حمایت می‌شود» سعی کرد که با این سخنان دلگرم کننده بعد از سهمیه بندی و گران کردن قیمت بنزین مردم را نسبت به نگرانی هایی که دارند، کمی آرام کند.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نرخ تورم از اردیبهشت امسال تاکنون هر ماه کاهشی بوده است، تصریح کرد: «هزینه های دولت و دستگاه ها باید به شدت کاهش پیدا کند.»

از سوی دیگر وی مطرح کرد: «سازمان برنامه و بودجه، وزارت امور اقتصاد و دارایی و بانک مرکزی باید راهکارهایی ارائه کنند تا آن راه‌کارها عملاً منجر به کاهش تورم در اقتصاد کشور شود.»

جهانگیری درحالی از کاهش نرخ تورم سخن می گوید و برای مردم یک نمودار کاهشی از تورم ترسیم می کند که مردم چندان به طور ملموس در بازار این کاهش قیمت ها را لمس نمی کنند. اگر هم کاهش قیمتی بوده است به نظر می رسد به سبب اینکه گرانی به طور نجومی و ارزانی به طور قطره چکانی انجام می شود چندان سخنانی که جهانگیری مدعی آن است برای مردم ملموس نیست.

از سوی دیگر جهانگیری پس از ۶ سال و مشکلاتی که از سال گذشته کشور را دچار گرانی های سرسام آور کرده است از برخی از نهادهای دولتی می خواهد که برای این اوضاع و احوال بازار و معیشت مردم راهکار ارائه دهند. به نظر می رسد این جا ماندگی دولت در بسیاری از امور سبب شده که مشکلات کشور دوچندان شود. یعنی ماشین دولت با عقب ماندگی نتوانسته گرانی و تورم را کنترل کند و از آنها در عمل عقب افتاده است.

دولت بدون اطلاع رسانی و به طور ضربتی اقدام به اجرای طرح سهمیه بندی بنزین کرد که این موضوع بازهم از اعتماد افکارعمومی نسبت به دولت تا حدی کاست.

همچنین بایستی از معاون اول روحانی که سعی در دلگرم کردن مردم را دارند این سئوال را پرسید که مردم به چه وعده و اطمینانی که دولت داده اند باید اطمینان یابند. این روزها در فضای مجازی سخنان جهانگیری در انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری در حال بازنشر است. جهانگیری در همان زمان اعلام کرد که « دیگر کسی از گرانی و تورم صحبت نمی‌کند چون کاری شد کارستان. ما به تمام اهداف برجام رسیدیم؛ دنیا عاشق کار کردن با ایران شده است.»

جهانگیری اخیرا درباره FATF سخنانی را به رهبر معظم انقلاب نسبت داده بود که توسط شخصیت های سیاسی مختلف و ازجمله اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام رد شد.

با این حال به نظر می رسد که حنای دولت با تمام وعده هایی که به ثمر ننشسته است و از سوی دیگر با همه گرانی هایی که هر روزه بر دوش مردم سنگینی می کند، چندان رنگی برای مردم ندارد. جهانگیری در ستاد تنظیم بازاری سخنرانی کرد که از گرانی های سال گذشته تا به امروز چندان در کنترل قیمت ها موفق عمل نکرده است.

به نظر می رسد که وقتی دولتمردان بیان می کنند که مردم نگران چیزی نباشد مردم بیشتر در این حوزه نگرانی پیدا میکنند.

موضوع بنزین که دولتمردان از جمله وزیر نفت بیان می کردند که به وقت تصمیم گیری برای اجرای طرح سهمیه بندی به مردم اعلام می کنیم نیز بدون اعلام عمومی اجرایی شد. مردم در این حوزه نگران هستند و دولت تنها در حیطه عمل و به طور ملموس و نتیجه بخش می توانند، نگرانی مردم را رفع کنند و با حرف درمانی و وعده دهی دوباره نمی توان مردم را امیدوار کرد.