ایستادگی مردم پای انقلاب؛ تیر خلاص بر پیکر فتنه و فتنه‌گران است

ایستادگی مردم پای انقلاب؛ تیر خلاص بر پیکر فتنه و فتنه‌گران است

درست ۱۱ سال پیش بود که حضور گسترده مردم در سراسر کشور برای دفاع از انقلاب و در حمایت از حریم ولایت، بساط نقشه‌های شوم دشمنان ایران و اسلام را در هم پیچید و حماسه‌ای بزرگ را به نام ۹ دی در دفتر خاطرات انقلاب ثبت کرد.

به گزارش صحرانیوز ، ۱۱ سال قبل و پس از انتخاباتی با مشارکت کم نظیر مردم، آتش فتنه شعله‌ور شد. دود و غبار فضا را پر کرده بود و عده‌ای حتی توان تشخیص حق از باطل را نداشتند؛ همین شد که عده‌ای به دامان فتنه و فتنه‌انگیزان پناه بردند اما دست برتر خداوند و جبهه حق این بار هم راه درست را از مسیر پرپیچ و خمی که فتنه‌گران ترسیم کرده بودند، به مردم نشان داد.

درست ۱۱ سال پیش بود که حضور گسترده مردم در سراسر کشور برای دفاع از انقلاب و در حمایت از حریم ولایت، بساط نقشه‌های شوم دشمنان ایران و اسلام را در هم پیچید و حماسه‌ای بزرگ را به نام ۹ دی در دفتر خاطرات انقلاب ثبت کرد. دشمنان که تصور می‌کردند مردم با آنان همراه خواهند شد، بازهم در محاسبات خود اشتباه کردند، حضور مردم ولایتمدار شهرهای و روستاهای ایران اسلامی مانند آب سردی بر پیکر فتنه و فتنه‌گران بود و بر مانایی انقلاب و نظام اسلامی تأکید کرد.

حماسه‌ای پر از درس و پر از افتخار، تا جایی که رهبر فرزانه انقلاب از آن به عنوان یوم الله و مشابهی برای حوادث اول انقلاب یاد کردند.

۹ دی، روزی که زمان شناسی و حضور بموقع مردم در میدان، بصیرت و دشمن شناسی و ولایت مداری آحاد جامعه، آب سردی شد بر آتش ۸ ماه فتنه آمریکایی انگلیسی، فتنه‌ای که به خیال باطل دشمنان برای تجزیه ایران و به زانو در آوردن انقلاب طراحی شده بود.

حجت‌الاسلام جلیل دماوندی، امام جمعه انبارالوم  حماسه ۹ دی را برخاسته از احساس تکلیف دینی مردم دانست و اظهار داشت: حماسه ۹ دی با حضور گسترده و میلیونی مردم ایران در سال ۸۸ براساس احساس تکلیف دینی، بصیرت و دشمن‌شناسی و در راستای دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به صورت خودجوش پدید آمد. این حضور خودجوش مردمی در صحنه، به جز با عنایات الهی ممکن نبود.

وی خاطرنشان کرد: شکست فتنه‌گران، خاموش کردن آتش فتنه و ناکام ساختن دشمنان خارجی فقط با حضور گسترده مردم و درایت و رهنمودهای امام خامنه‌ای  به وقوع پیوست.

امام جمعه انبارالوم با اشاره به پازل‌های فتنه در سال ۸۸ گفت: مقابله با رأی اکثریت مردم با دروغ بزرگ تقلب، ایستادن در برابر قانون و قانون شکنی، مقابله با ولایت فقیه و آسیب رساندن به اعتماد عمومی نسبت به نظام، ایجاد بحران و آشوب در کشور و وارد ساختن خسارت‌های مادی و معنوی، وطن فروشی و انجام توطئه مشترک با بیگانگان علیه کشور و نظام مسیری بود که فتنه‌گران طی کردند.

وی ادامه داد: اما حماسه ۹ دی شعله‌های آتش فتنه را خاموش و فتنه‌گران را به دست مردم منزوی کرد.

حجت‌الاسلام نادعلی رضانژاد، امام جمعه کوهسارات هم با بیان اینکه ۹ دی، برگ زرینی در تاریخ پر فراز و نشیب مردم ایران است، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی وقتی که دست اجانب کاملا از کشور ما قطع شد، با توطئه‌های مختلف و تهدیدهای گوناگون خواستند کشور و انقلاب ما را با آشوب و هرج و مرج از بین ببرند.

وی ادامه داد: دشمن در استان‌های مختلف از جمله کردستان، خوزستان، بلوچستان، گنبد و ترکمن صحرا آشوب و شورش به راه انداخت. منافقین کوردل بهترین یاران امام راحل و انقلاب را ناجوانمردانه ترور کردند. تهاجم نظامی آمریکا در صحرای طبس که با امدادهای غیبی و الهی خنثی شد. تهاجم فرهنگی و جنگ نرم، تحمیل ۸ سال جنگ، تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی و ایجاد فتنه در سال‌های گوناگون بویژه ۸۸ تنها بخش کوچکی از جنایت‌ها و خیانت‌های دشمنان و مزدوران آنان است.

حجت‌الاسلام رضانژاد ۹ دی را از جمله رویدادهای مهم وسرنوشت‌ساز دانست و افزود: در سال ۸۸ حضور میلیونی مردم درپای صندوق‌های رای اتفاق مهمی را رقم زدند ولی متأسفانه سرسپردگان استکبار جهانی با رمز تقلب فتنه کردند و با بی‌بصیرتی خود موجب خوشحالی معاندان و مخالفان و دشمنان بویژه استکبار جهانی شدند. اما وقتی مردم دیدند واقعا به دین و اسلام، نظام، ولایت و مقدسات اهانت می‌شود، به صورت خودجوش از همه‌ اقشار به میدان آمدند و پاسخ محکم و دندان‌شکنی به مخالفان و یاوه‌گویان دادند.

حجت‌الاسلام قاسمی، امام جمعه کلاله نیز در این باره گفت: دشمن برای فتنه در سال ۸۸ و برای حمله به ستون خیمه انقلاب یعنی ولایت فقیه، سال‌ها نقشه کشیده بود.

وی گفت: همه گروه‌های معاند در داخل و خارج کشور برای حذف دین و ولایت ۸ ماه آشوب کردند اما با حضور گسترده مردم در ۹ دی توطئه فتنه‌گران شکست خورد.

امام جمعه کلاله با بیان اینکه ۹ دی این حقیقت را روشن کرد که هر که با حق در افتد با بصیرت مردم شکست می‌خورد، ادامه داد: با ولایت شناسی مردم و روشنگری و هدایت‌های رهبری فتنه ۸۸ به شکست منجر شد.

حجت‌الاسلام سیدمحمد دلبری، امام جمعه گالیکش نیز حماسه نهم دی را استمرار و گسترش بلوغ سیاسی ملی دانست و گفت: از پیامدهای مبارک بصیرت، بلوغ سیاسی است. بلوغ سیاسی به معنای ایستایی معقولانه بر ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی و دغدغه‌مندی نسبت به تحقق آرمان های بلند آن است.

وی افزود: وقوع انقلاب اسلامی و مانایی ۴۲ ساله آن، نماد بلوغ سیاسی ملی است. یکی از اقتضائات بلوغ سیاسی، همکاری و هم افزایی جبهه انقلاب است

امام جمعه گالیکش بیان داشت: حماسه ۹ دی این قدر مهم است که هرگز فراموش نخواهد شد. ۹ دی یوم اللهی است که طومار همه فتنه‌گران خارجی و فریب خوردگان بدبخت داخلی را برای همیشه در هم پیچید و به زباله دان تاریخ انداخت که الان برکات حضور مردم در ۹ دی و بیعت مجدد با ولایت در جهان بیشتر مشاهده می‌شود.