امنیت زیر ساخت مهم توسعه پایدار/طرح پلیس هوشمند اجرایی می شود جانشین فرمانده ناجا مطرح کرد

امنیت زیر ساخت مهم توسعه پایدار/طرح پلیس هوشمند اجرایی می شود

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: با بهره گیری از نقطه نظرات کارشناسان در نظر داریم طی یک برنامه منسجم سه ساله طرح پلیس هوشمند را در کشور عملی کنیم.

به گزارش صحرانیوز ، سردار قاسم رضایی پیش از ظهر یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی گلستان، اظهارکرد: رضایت و اعتماد عمومی و اینکه مردم نیروی انتظامی را مامن و تکیه گاهی برای خود بدانند مهمترین سرمایه این نیرو است.

وی با اشاره به نقش امنیت در توسعه جوامع، افزود: نیروی انتظامی باید یک گام جلوتر از توسعه حرکت کند.

رضایی ادامه داد: الگوی نیروی انتظامی انسان های برجسته ای مانند شهید حاج قاسم سلیمانی هستند که همواره بدون تکبر برای رضای الهی تلاش کردند.

وی گفت: پلیس اسلامی می تواند خود را در مقام بندگی خداوند بداند چرا که در تمام لحظات وقف مردم شده و خالصانه در این راه گام بر می دارد.

رضایی تأکید کرد: پلیس در حوادث مختلف مانند سیل، کرونا، نابسامانی های اقتصادی، اغتشاشات، کنترل مرزها و سایر نقاط مشغول انجام وظیفه بوده و باب مجاهدت در این سازمان ولایی باز است لذا مردم قدردان فرزندان خود در ناجا هستند.

وی با بیان اینکه بزرگترین توفیق و کارنامه درخشان ناجا، این است که خداوند و مردم از ما راضی باشند، خاطرنشان کرد: پلیس بی واسطه سرباز ولایت بوده لذا همواره باید برای خدمت در این لباس مقدس سجده شکر به درگاه الهی آوریم.

رضایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وظیفه داریم قدردان شهدا و خانواده معظم آنان باشیم، گفت: استان گلستان بیش از چهار هزار شهید، ۱۳ هزار جانباز و هزار و ۳۰۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده که این امر نشان از عمق عشق و علاقه مردم این خطه به آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه پلیس به عنوان فرمانده تامین نظم و امنیت خود را خادم مردم می داند، گفت: ناجا برای تامین امنیت، باری را بر دوش می کشد که بخش اعظم آن مربوط به سایر دستگاه ها و سازمان ها است.

وی با اشاره به طرح پلیس هوشمند، تصریح کرد: با بهره گیری از نقطه نظرات متخصصان و کارشناسان با تجربه در نظر داریم طی یک برنامه منسجم سه ساله طرح پلیس هوشمند که به تایید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز رسیده را عملی کنیم.

این مقام عالی انتظامی گفت: بنا داریم در این طرح نسبت به کاهش چشمگیر جرایم و آسیب های اجتماعی، ارتقای رضایتمندی مردم از پلیس و حرکت به سمت پلیس در تراز جمهوری اسلامی گام برداشته و با اجرای موفق آن، الگویی برای دیگران شویم.

فرمانده سپاه نینوای گلستان هم در این مراسم شاخص های امنیتی استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: سرمایه گذاری و توسعه پایدار در استان به برکت وجود همین امنیت است.

سردار علی ملک شاهکوهی با بیان اینکه عزت و اقتدار دو شاخصه ارزشمند برای نیروهای پلیس است افزود: اقتداری که مورد پذیرش مردم و جامعه برای ایجاد آرامش و امنیت باشد مورد نظر است.

روح الامین قاسمی، فرمانده سابق نیروی انتظامی گلستان هم در ادامه گفت: نیروی انتظامی با سرلوحه قرار دادن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، استفاده از شیوه مدیریت و تلاش جهادی، ملاک قرار دادن آموزه‌های دینی و همچنین استفاده از تمامی ظرفیت‌های درون و برون سازمانی مسیری رو به جلو را پیموده است.

فرمانده جدید نیروی انتظامی گلستان هم اجرای برنامه‌های ابلاغی و هم‌سو بودن با منویات رهبر معظم انقلاب، توسعه سطح همکاری با بسیج و اقدامات مشترک، توجه ویژه به امر تربیت و آموزش در جهت ارتقاء سطح آگاهی کارکنان انتظامی را از جمله برنامه‌های پیش رو عنوان کرد.

سرهنگ دادگر، حفاظت و پاسداری از ارزش‌های اسلامی، برخورد جدی با توزیع‌کنندگان مواد مخدر به خصوص خرده‌فروشان، تعامل سازنده با سایر دستگاه‌ها و رصد و اشراف اطلاعاتی را از دیگر برنامه‌های خود برشمرد.

در پایان این مراسم سرهنگ محمد سعید فاضل دادگر به عنوان فرمانده انتظامی استان معرفی و از خدمات سردار روح الامین قاسمی که به درجه بازنشستگی نائل آمد تقدیر شد.