اقدامات شیطان بزرگ وقیحانه است/ وزارت خارجه ایران پیگیر اقدام تروریستی آمریکا باشد نماینده شرق گلستان:

اقدامات شیطان بزرگ وقیحانه است/ وزارت خارجه ایران پیگیر اقدام تروریستی آمریکا باشد

دکتر رضا آریانپور گفت: چنین اقداماتی از سوی آمریکا نه تنها وقیحانه است بلکه روز به روز پوشالی بودن این ابرقدرت را آشکار تر می‌کند.

به گزارش صحرانیوز ، دکتر رضا آریان پور، نماینده شرق گلستان در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: اقدام تروریستی آمریکا و مزاحمت برای پرواز ۱۱۵۲ شرکت هواپیمایی هما بر خلاف موازین بین المللی و قابل پیگرد حقوقی است .

وی افزود: باتوجه به سابقه و‌ اقدامات خصمانه آمریکا، تروریستی بودن اقدام آمریکا بر هیچ نهاد بین المللی پوشیده نیست و می طلبد این نهادها در راستای احقاق حق ملت ایران و مسافران پرواز ۱۱۵۲ اقدامات مقتضی را انجام دهند.

نماینده مردم مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه تاکید کرد: وجود نیروهای آمریکایی در منطقه باعث این شده است که چنین اقدامات تروریستی، برای آنها آسان و قابل انجام باشد؛ لذا می طلبد سران  کشورهای اسلامی برای جلوگیری از چنین اقداماتی و ایمن سازی منطقه، اقدامات لازم برای خروج نیروهای بیگانه را از خاک کشورشان انجام دهند.

دکتر آریانپور نقش وزارت خارجه در خصوص پیگیری حق مسلم جمهوری اسلامی ایران را  اساسی دانست و تاکید کرد: وزارت امور خارجه ایران نیز باید تا احقاق حقوق جمهوری اسلامی ایران و مسافران این پرواز، پیگیری های لازم را داشته باشد تا از این پس شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

نماینده شرق گلستان با اشاره به نقش مجلس نیز ، گفت: مجلس شورای اسلامی نیز با اتخاذ تصمیمات  لازم ، در کنار وزارت امور خارجه جهت پیگیری های  آتی خواهد بود.