ائمه جمعه گلستان وسط میدان مبارزه با کرونا رسالتی که به جمعه‌ها ختم نمی‌شود

ائمه جمعه گلستان وسط میدان مبارزه با کرونا

تعدادی از ائمه جمعه استان گلستان در این روزها که نماز جمعه نیز تعطیل شده با حضور در کنار مردم به مبارزه با کرونا کمک می‌کنند.

رسالتی که به جمعه‌ها ختم نمی‌شود/ ائمه جمعه گلستان وسط میدان مبارزه با کرونا

به گزارش صحرانیوز ، تاریخ ۴۱ ساله انقلاب اسلامی ما همواره شاهد و گواه این بوده است که طلاب و روحانیون در مسیر خدمت به انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی و حرکت در مسیر تحقق منافع مردم پیشگام و پیشتاز گروه‌های مختلف و آحاد مردم بوده‌اند.

از مبارزات انقلابی و جبهه‌های حق علیه باطل و هشت سال دفاع مقدس گرفته تا عرصه جهاد سازندگی و توسعه علمی، فرهنگی و سیاسی کشور همواره این قشر مظلوم اما همیشه در صحنه نشان داده‌اند که پوشیدن لباس پیامبر اکرم (ص) را نه تنها مصونیت ندانسته بلکه آن را یک مسوولیت بزرگ برای خود می‌دانند.

اما در میان این طلاب و روحانیون نیز برخی از آنها به عنوان مسوول نیز عنوان و جایگاهی را برای خدمت به مردم بر عهده گرفته‌اند که بار مسوولیت و وظیفه آنها را دوچندان می‌کند، ائمه جمعه یکی از این دسته مسوولان روحانی هستند که در کنار همه رسالت‌های دینی و مذهبی رسالت‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی متفاوتی را نیز بر دوش خود احساس می‌کنند.

از این‌رو تعدادی از ائمه جمعه شهرهای استان گلستان در راستای انجام رسالت‌های خطیر مردمی خود با حضور در کنار مردم و گروه‌های خودجوش جهادی و مردمی تلاش کردند تا علاوه بر عرصه فرهنگ‌سازی در میدان عملی مبارزه نیز نقش مهمی را ایفا کنند.

حجت‌الاسلام شهاب‌الدین بابا محمدی امام جمعه شهر سرخنکلاته نیز یکی از ائمه جمعه فعالی بود که در طی هفته‌های اخیر چندین بار با حضور در جمع مدافعان سلامت، گروه‌های مردمی و نهادهای دخیل در امر مبارزه با کرونا بسیار فعال بود. وی حتی در چندین مرحله در توزیع بسته‌های بهداشتی در محلات مختلف شهر و روستا به همراه گروه‌های جهادی حاضر شده است.

حجت‌الاسلام نجفعلی قاسمی امام جمعه شهر فاضل‌آباد نیز به همراه شهردار و برخی از مسوولان این شهر با حضور در محلات مختلف اقدام به توزیع بسته‌های حمایتی بهداشتی بین منازل شهروندان کرد و جلسات مختلفی را نیز با گروه‌های مردمی، بسیجیان و جوانان برگزار کرده است.

حجت‌الاسلام سیدابوالفضل حسینی امام جمعه بندرگز با حضور در بیمارستان شهدای این شهرستان ضمن دیدار با کادر درمانی و خدا قوت به این عزیزان بر روند درمان و بستری بیماران کرونایی نظارت کرد و از نزدیک جویای مشکلات و کمبودهای آنان شد تا نسبت به رفع آن با انعکاس به مسوولان استانی و به ویژه رئیس دانشگاه علوم پزشکی اقدام کند.

حجت‌الاسلام جلیل دماوندی امام جمعه شهر انبارالوم به همراه اعضای ستاد اقامه نماز جمعه این شهر با حضور در شهرک صنعتی آققلا و در جمع گروه‌های جهادی تولیدکننده ماسک بهداشتی ضمن کمک به این عزیزان از آنها تشکر و قدردانی کردند و نسبت به توزیع هدفمند آنها تاکید کردند.

حجت‌الاسلام عین‌الله شهابی امام جمعه آزادشهر با حضور در کارگاه تولید ماسک، تشکیل و هدایت قرارگاه مردمی سلامت و همچنین دیدار با گروه‌های مردمی و تشکل‌های مردم‌نهاد برای ایجاد هماهنگی در اقدامات مبارزه‌ای با کرونا نقش خوبی را ایفا کرده است.

حجت‌الاسلام محسن کیایی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان گلستان و امام جمعه شهر دلند ضمن آنکه همزمان با سراسر کشور نمازهای جمعه را در شهرهای استان گلستان برای جلوگیری از شیوع کرونا فعلا تعطیل اعلام کرد جلسات متعددی را با مسوولان گروه‌های مردمی به صورت میدانی برگزار کرد و در شهر دلند نیز مستقیما بر روند اقدامات پیشگیرانه و مقابله‌ای نظارت کرد.

گفتنی است آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی نیز ضمن پیگیری روزانه اخبار مرتبط با مبارزه با کرونا چندین بار در تماس‌های جداگانه‌ای با روسای بیمارستان‌های درگیر طرح مبارزه با کرونا در شهرستان‌های گرگان، علی‌آبادکتول و گنبدکاووس پیگیر روند درمان بیماران و نیازمندی‌های بیمارستان‌ها شدند.

برخی از ائمه جمعه دیگر از جمله ائمه جمعه شهرستان‌های بندرترکمن، گالیکش، علی‌آبادکتول، رامیان و گنبدکاووس نیز ضمن برگزاری جلسات با صدور پیام‌های ویدئویی و مجازی از مردم برای ماندن در خانه دعوت کرده‌اند.