آیا حوزه انتخابیه مرکز استان شاهد حضور یک زن در بهارستان خواهد بود

آیا حوزه انتخابیه مرکز استان شاهد حضور یک زن در بهارستان خواهد بود

به گزارش صحرانیوز , استان گلستان از ابتدای انقلاب شکوهمند اسلامی تا کنون در حوزه انتخابیه گرگان و اق قلا ,حضور یک زن را بعنوان  نماینده  در مجلس شورای اسلامی تجربه نکرده است تا با نگاه برعملکرد او بتوان قضاوت درستی نسبت به عملکرد زنان نماینده در مقابل آقایان نماینده داشته باشیم.
هر چند امروزه افزایش حضور زنان در عرصه های مدیریتی و قانونگذاری  به یک  خواست عمومی تبدیل شده است و مردم بیش از پیش از حضور زنان در عرصه های مختلف مدیریتی ازجمله نمایندگی مجلس استقبال میکنند.

اینکه زنان راه یافته به مجلس در جایگاه نماینده چه اندازه می توانند نمایینده ای توانمند در احقاق حق و تصمیم سازی های کلان باشند ، چیزی است که با حضور یک نماینده زن توانمند میتواند به اجرا در بیاید.
تجربه نشان داده حضور زنان می تواند به بهبود مشارکت سیاسی و اجتماعی جامعه کمک کند و مردم از انتخاب شاخص های جدید و نو اندیشی استقبال میکنند.
شمار داوطلبان زن در دوره نخست مجلس شورای اسلامی ۹۰ تن، دوره دوم ۳۲ تن، دوره سوم ۴۷ تن، دوره چهارم ۸۶ تن، دوره پنجم ۳۵۱ تن، دوره ششم ۵۰۴ تن، دوره هفتم ۸۲۷ تن، دوره هشتم ۵۸۵ تن، دوره نهم ۳۹۰ نامزد زن و در دوره دهم نیز یک هزار و ۲۳۴ تن بود. در دوره دهم این میزان نسبت به انتخابات گذشته با رشد سه درصدی به ۱۱ درصد از کل داوطلبان رسیده است.
مرور فهرست نامزدهای احتمالی انتخاباتی مجلس یازدهم در گرگان و آق قلا به ما نشان می‌دهد، که تنها یک گزینه خانم هست که بصورت جدی قصد حضور در این عرصه را دارد که در ادامه این مطلب به آن خواهیم پرداخت ،هر چند امیدواریم به این لیست احتمالی افرادلایق دیگری هم اضافه شود.

تنها گزینه ای که در حال حاضر در اسامی گزینه های احتمالی مطرح هست خانم قدسیه آبشناس است.

وی دانش آموخته رشته کارشناسی ارشد حقوق که در حال حاضر در مقطع دکتری در حال ادامه تحصیل میباشند .

آبشناس در دوره هشتم در رقابتی نزدیک و فشرده با تعداد آرا نزدیک به ۴۰۰۰۰ رأی از راه یافتن به بهارستان بازماند‌ ولی شواهد نشان میدهد بعد از یک دوره وقفه مجدد وارد عرصه انتخابات خواهند شد هر چند فعالیتهای اجتماعی ایشان در طی این سالها نشان از آن دارد که حضور پر رنگ وی در سطح جامعه تنها مختص به زمان انتخابات نیست.
از نکات قابل توجه میتوان به محبوبیت ایشان بعنوان یک فرهنگی با سابقه اشاره کرد تا جاییکه از وی در جامعه بعنوان بانویی نستوه و مردم دار یاد میکنند.

وی در اخرین منصب دولتی بعنوان معاونت عمرانی و برنامه ریزی فرمانداری گرگان مشغول فعالیت بوده است‌ که در همان مدت نمره قبولی را از کارشناسان و شهروندان دریافت نموده است.

حال با توجه به اخبار رسیده مبنی بر همراهی بسیاری از بزرگان سیستانی با ایشان و همچنین وضعیت مناسب وی در شهر و روستاهای گرگان میتوان این احتمال را داد که یک خانم برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا راهی بهارستان شود.