آماده‌باش ۱۹۴ اکیپ برای مقابله با آتش‌سوزی احتمالی در جنگل‌های گلستان مدیرکل منابع طبیعی گلستان خبرداد:

آماده‌باش ۱۹۴ اکیپ برای مقابله با آتش‌سوزی احتمالی در جنگل‌های گلستان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: به‌منظور مقابله با آتش سوزی‌های احتمالی در مناطق جنگلی استان ۱۹۴ اکیپ پیاده، خودرویی و موتوری در حالت آماده باش کامل هستند.

به گزارش صحرانیوز ؛ ابوطالب قزل سفلو در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد:‌ با توجه به گرم شدن تدریجی هوا و و افزایش حضور گردشگران و طبیعت دوستان در عرصه های جنگلی، احتمال وقوع آتش سوزی در این مناطق وجود دارد.

وی بیان کرد: نقاط حساس به آتش سوزی شناسایی شده و کار پایش و برقراری گشت‌های سیار در این مناطق در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان تصریح کرد: ۴۱۲ جنگلبان و قرقبان در قالب ۱۹۴ اکیپ آماده اطفاء حریق‌های احتمالی در سطح مناطق جنگلی استان هستند.

قزلسفلو با بیان اینکه امسال با توجه به بارش های مناسب، رشد بی سابقه علفزارها را در مراتع استان داشتیم،‌ افزود: کوچکترین جرقه ای ناشی از بی احتیاطی گردشگران می تواند جنگلی را به خاکستر تبدیل کند.

مصدومیت دو جنگلبان حین اطفای حریق

وی همچنین از مصدومیت دو جنگلبان در جریان اطفای حریق منطقه قزلق آبپران شهرستان گالیکش خبرداد و گفت: این دو جنگلبان روز گذشته حین اطفای حریق براثر برخورد سنگ به پا و چشم دچار مصدومیت شده و در بیمارستان بستری شدند.