آخرین وضعیت نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی نمایندگان گلستان به کدام کمیسیون ها رفتند ؛

آخرین وضعیت نمایندگان گلستان در مجلس شورای اسلامی

آنچه مشخص است نمایندگان گلستان سعی داشته اند به دور از سیاست زدگی و متناسب با تخصص و تجربه های مدیریتی خود اولویت های خود را مشخص کنند اما انتظار می رود در زمینه ارتباط با رسانه های محلی و شفافیت عملکرد در فعالیت های خود نمایندگان فعال تر شوند تا به سرنوشت دیگران دچار نشوند.

به گزارش صحرانیوز ؛ نمایندگان مجلس یازدهم نزدیک به ۲۰ روز است کار خود را آغاز کرده و نمایندگان مجلس یازدهم نیز پس از تغییرات سیاسی و جا بجایی های صورت گرفته از ابتدای این هفته تقریبا به صورت جدی کار خود را آغاز کرده اند.

نمایندگان گلستان درخواست های خود را برای عضویت در کمیسیون های تخصصی مجلس که از سه شنبه کار خود را آغاز می کنند، ثبت کرده اند و حالا باید منتظر تعیین وضعیت سه نماینده باقی مانده گلستان باشیم.

رحمت الله نوروزی:

پس از اینکه رحمت الله نوروی برای دومین بار پس از مجلس نهم به عنوان نماینده علی اباد انتخاب شد با تصمیم نمایندگان استان به عنوان دبیر مجمع نمایندگان گلستان انتخاب شد.

نوروزوی در روزهای اخیر درخواست خود را برای عضویت در کمیسیون برنامه و بودجه اعلام کرد که پس از اعلام اولیه لیست کمیسیون برنامه و بودجه نام رحمت نوروزی و دیگر نمایندگان گلستان در آن دیده نمی شود.

نماینده علی آباد پس از این موضوع اعتراض خود را نسبت به جانمایی خود به هیئت رییسه مجلس اعلام کرده که با توجه به شرایط این کمیسیون و اظهارنظر سلیمی نمین بعید به نظر می رسد نوروزی به عضویت کمیسیون برنامه و بودجه درآید.

وی به عضویت کمیسیون مهم کشاورزی ، آب و منابع طبیعی مجلس در آمده و  در روزهای گذشته نیز سیدمجتبی شریعتی شهردار سابق علی آباد را به عنوان مسوول دفتر خود انتخاب کرد.

رمضانعلی سنگدوینی:

سنگدوینی که به عنوان منتخب اول مردم گرگان و آق قلا به مجلس یازدهم راه پیدا کرد با توجه به تجربه مدیریتی خود سعی در عضویت کمیسیون انرژی دارد که با توجه به اخبار رسیده از منابع موثق در مجلس شورای اسلامی تقریبا می توان او را از اعضای این کمیسیون دانست.

سنگدوینی در همان روزهای اول فرزند خود را به عنوان مسوول دفتر خود انتخاب کرد و باید منتظر ماند تا عملکرد نماینده مردم گرگان و آق قلا را در مجلس یازدهم مشاهده کنیم.

غلامرضا منتظری:

منتظری از همان زمان ورود به انتخابات با توجه به اهداف و تجربه مدیریتی که داشت مشخص بود در یکی از کمیسیون های مرتبط به فرهنگ عضو می شود که همین موضوع به سرانجام رسید و دکتر منتظری به عضویت کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم درآمد.

روز گذشته منتظری مسئول دفتر خود در گرگان را انتخاب کرد و حسینعلی خواجه مظفری را به عنوان مسوول دفتر خود انتخاب کرد.

اما امروز که وزیران ارشاد و آموزش و پرورش برای ارائه گزارش در مجلس حضور داشتند لیست غایبین و متاخرین نمایندگان منتشر شد نام دکتر منتظری در این بین دیده شد چرا که منتظری برای سرکشی از امور مردمی در گرگان به سر می برد.

امانقلیچ شادمهر:

نماینده مردم گنبد نیز با توجه به شرایط علمی که داشت کمیسیون برنامه و بودجه را انتخاب کرد که او هم مانند دیگر نمایندگان گلستان از ورود به این کمیسیون بازماند اما او هم مانند نوروزی نسبت به این موضوع معترض شد.

با توجه به شرایط پیش آمده در مجلس یازدهم بعید به نظر می رسد شادمهر به اولویت خود برسد و خود را باید برای عضویت در کمیسیون آموزش و تحقیقات آماده کند.

شادمهر در روزهای گذشته با تشکیل فراکسیون اهل سنت مجلس به عنوان دبیر فراکسیون اهل سنت مجلس انتخاب شد و پیشتر نیز هادی خرمالی رابه عنوان مسوول دفتر خود در گنبد انتخاب کرده بود.

غلامعلی کوهساری:

کوهساری نیز مانند منتظری و آریان پور توانست به اولویت اول خود برای عضویت در کمیسیون های تخصصی دست پیدا کند و طبق گزارش های رسیده وی عضو کمیسیون عمران مجلس یازدهم شد.

کوهساری این روزها در پی انتصاب مسوول دفتر خود در آزادشهر و رامیان است و با توجه به شرایط خاصی که این منطقه دارد کوهساری سعی می کند این موضوع را با حساسیت بیشتری مورد بررسی قرار دهد.

رضا آریان پور: 

نماینده شرق گلستان نیز توانست با توجه به رقبای سرشناسی که داشت به عضویت کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در آید و با توجه به سابقه و نیازمندی های این منطقه در حوزه بهداشت و درمان عضویت آریان پور می تواند کمک شایانی به توسعه بهداشت و درمان این منطقه کند.

آنچه مشخص است نمایندگان گلستان سعی داشته اند به دور از سیاست زدگی و متناسب با تخصص و تجربه های مدیریتی خود اولویت های خود را مشخص کنند اما انتظار می رود در زمینه ارتباط با رسانه های محلی و شفافیت عملکرد در فعالیت های خود نمایندگان فعال تر شوند تا به سرنوشت دیگران دچار نشوند.