یکی از مشکلات اصلی کشاورزی گلستان فقدان صنایع تبدیلی است نماینده مردم گرگان در مجلس:

یکی از مشکلات اصلی کشاورزی گلستان فقدان صنایع تبدیلی است

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: فقدان صنایع تبدیلی یکی از مشکلات اصلی کشاورزی در استان گلستان است

به گزارش صحرانیوز ، غلامرضا منتظری ظهر امروز در همایش نقش جهاد کشاورزی در تحقق گام دوم انقلاب اظهار داشت: گلستان دارای هشت اقلیم جغرافیایی است که هر اقلیم مزیت نسبی در حوزه کشاورزی، اقتصاد و معیشت دارد و باید از آن استفاده کنیم و کشاورزان نباید به شرایط فعلی راضی شوند.

وی با اشاره به ضرورت تحقق سند آمایش و الگوی کشت، خاطرنشان کرد: هنوز در مقیاس ملی این اتفاق رخ نداده و من به وزیر جهاد کشاورزی این نکته را گفتم که اگر کشاورزان به‌جای نیاز بر مبنای سلیقه به کشت روی می‌آورند ما مقصر هستیم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی فقدان صنایع تبدیلی را یکی از مشکلات اصلی کشاورزی گلستان دانست و گفت: باید فهرستی از محصولات کشاورزی راهبردی و دارای اهمیت استان را احصا و به تناسب آن به فکر صنایع تبدیلی باشیم.

منتظری ادامه داد:  یک ماه دغدغه ما این بوده که مشکلات سیب‌زمینی‌کاران استان را برطرف کنیم و دلیل آن فقدان صنایع تبدیلی است، در دیدار با سرمایه‌گذاران خواسته‌ام سرمایه‌گذاری روی صنایع تبدیلی کشاورزی است.

وی تاکید کرد: یکی از انتظارات کشاورزان گلستانی این است که به بخش آموزش آنها توجه بیشتری شود و انتظار داریم در روستاها چتر آموزشی بیش از گذشته باز شود زیرا کشاورزان روستایی فرصت مراجعه به مراکز آموزشی را ندارند.