گلستان ۱۲ درجه خنک می‌شود

گلستان ۱۲ درجه خنک می‌شود

مدیرکل هواشناسی گلستان با اشاره به ورود سامانه جریانات شمالی به این استان در روزهای آخر هفته گفت: کاهش ۱۰ تا ۱۲ درجه‌ای دما و وزش تندباد با سرعت ۷۰ کیلومتر از جمله نتایج فعالیت این سامانه است.

به گزارش صحرانیوز نوربخش داداشی روز سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: امروز و در آخرین ساعات فعالیت جبهه پرفشار فعلی، مردم گلستان هوای گرمی را تجربه خواهند کرد که دمای آن در برخی مناطق از جمله گنبد و اینجه برون به ۴۶ درجه نیز خواهد رسید.

وی افزود: با ورود سامانه هوای سرد از فردا علاوه بر کاهش دما، گلستان شاهد ابرناکی و رگبار و رعد و برق در اغلب نقاط خواهد بود.

وی گفت : پنجشنبه و با فعالیت یک سامانه ناپایدار دیگر، دمای هوای استان ۱۰ تا ۱۲ درجه کاهش یافته و باران پراکنده در اغلب نقاط گلستان خواهد بارید.

به گفته مدیرکل هواشناسی گلستان، این وضعیت ناپایدار جوی تا روز جمعه در استان ادامه دارد.

وی پیش بینی کرد رگبارهای نقطه‌ای منجر به آبگرفتگی در استان شود.

وی با اشاره به گرمای چند روز اخیر و وزش تندباد در روزهای پیش رو، احتمال آتش سوزی در مناطق جنگلی را خارج از ذهن نداست و خواستار آمادگی دستگاه های متولی برای مقابله با حریق احتمالی شد.

شرکت توزیع نیروی برق هم با توجه به گرمای هوای این روزهای گلستان از مردم خواست برای جلوگیری از قطعی در مصرف برق صرفه جویی کنند.