نواقص طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان باید رفع شود سرپرست وزارت جهاد کشاورزی:

نواقص طرح ۴۶ هزار هکتاری دشت سیستان باید رفع شود

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: طرح آبرسانی به ۴۶ هزار هکتار از اراضی دشت سیستان با همه‌ی مزایای آن دارای نارسایی‌ها ونواقصی است که به زودی با همت مجریان طرح مرتفع می شود.

به گزارش صحرانیوز ، عباس کشاورز عصر جمعه در نشست بررسی وضعیت طرح آبرسانی به ۴۶ هزار هکتار از اراضی دشت سیستان که در فرمانداری زهک برگزار شد، اظهار داشت: این طرح به عنوان یک پروژه بدیع در سطح کشور در منطقه سیستان که شرایطی اقلیمی سختی دارد، اجرا شده است.

وی ادامه داد: طرح آبرسانی به ۴۶ هزار هکتار از اراضی دشت سیستان با همه‌ی مزایای آن دارای نارسایی‌های هم است ونواقصی در بخشی از مراحل اجرای آن وجود دارد که بزودی با همت مجریان طرح مرتفع خواهد شد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه امیدوارم کل طرح انتقال آب بالوله دشت سیستان برای کشت بهاره آماده بهره برداری شود، افزود: این طرح در نوع خود در کشور بی نظیر و یکی از مدرن ترین طرح‌های آبیاری در کشور است.

وی با اشاره به اینکه برای الگوی کشت سیستان هم برنامه مدونی داریم که بزودی به کشاورزان منطقه ارائه می‌شود، گفت: ۸۵۰ میلیون دلار پول بیت‌المال برای اجرای طرح آبرسانی به ۴۶ هزار هکتار از اراضی دشت سیستان هزینه شده از همین رو باید برای مردم و کشور تولید ثروت کند.

کشاورز با اشاره به اینکه برای این پروژه اهداف متعددی از جمله افزایش تولید، درآمد و رونق کسب وکار تعریف شده است، تصریح کرد: باید با برنامه ریزی مناسب و هم فکری صاحب نظران به همه آنها توجه شود.

وی با اشاره به دغدغه بهره بردان و کشاورزان طرح آبرسانی به دشت سیستان بیان داشت: قطعاً باید دغدغه‌های کشاورزان منطقه سیستان حل و فصل شود و با تشکیل اتاق فکر با مشارکت همه متخصصان استانی و کشوری برای حل مشکلات و آینده این طرح برنامه ارائه شود.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی افزود: باید یک کمیته راهبردی و بسته اجتماعی خاص برای منطقه سیستان تعریف شود و علم و تکنولوژی جدید را به این طرح منتقل کنیم و در این راه وزارت جهاد کشاورزی آماده هر نوع همکاری است.