قیمت تلفن همراه در حال افزایش است/ نرم افزار شاد عامل گرانی موبایل

قیمت تلفن همراه در حال افزایش است/ نرم افزار شاد عامل گرانی موبایل

براساس بررسی های صورت گرفته با توجه به اینکه کشور امارات در حال حاضر در قرنطینه به سر می برد و بانک مرکزی مشخص نیست چه زمانی ارز مورد نیاز را برای تامین بازار در اختیار وارد کنندگان قرار می دهد به افرادی که در حال حاضر نیازمند تلفن همراه هستند توصیه می شود این کالا را خریداری کنند.

به گزارش صحرانیوز ؛ این روزها دیگر موضوعی نیست که درگیر کرونا نشده باشد نوشتن و خواندن ها شاید تکراری شده، حوصله ها از شنیدن اخبار کرونا سر رفته باشد چرا که کرونا با خود فقط یک مشکل نیاورد، تنها یک سبد معیشتی را هدف قرار نداد.

اینکه هر روز این ویروس کوچک اما مشکل آفرین برای ما تازگی دلسرد کننده خاص خود را داشته باشد نیز می تواند جالب باشد، این بار کرونا تلفن همراه را مورد هدف خود قرار داد کالایی که الزامی نبوده اما در ادامه گزارش متوجه می شوید کرونا و تلفن همراه چه ارتباطی با یک دیگر پیدا می کنند.

پس از تعطیلی نهادهای آموزشی کشور و روی آوردن آموزش و پرورش به آموزش های مجازی، خانواده ها مجبور شدند این کالا را هم در لیست کالاهای ضروری خود قرار دهند ، چین کارخانه ها و امارات آسمان خود را بست این شد سرآغاز قصه گران شدن ۳۰درصدی تلفن همراه در ایران.

نرم افزاری که برای برخی خانواده ها شاد نیست

امارات مقصد چین برای ورود تلفن همراه به ایران است، پس از اینکه امارات هم به کشورهای قرنطینه شده اضافه شد موبایل فروشان ماندند و انباری های خالی تلفن همراه! و خانواده های در خواست کننده موبایل برای اجبار استفاده از نرم افزاری که نامش برای برخی خانواده ها شاد نیست.

به اولین موبایل فروشی چهارراه میدان که مراجعه می کنم از قیمت برخی مدل ها می پرسم که در پاسخ قیمت های باور نکردنی را می شنوم ، علت را جویا می شوم جوابم یک کلمه است کرونا!

موبایل فروش جوان بابیان این مطلب که کرونا باعث تعطیلی بازار ها و جلوگیری از واردات تلفن همراه شده و این موضوع خالی شدن انبارهای توزیع کنندگان تلفن همراه را به همراه داشته است.

علی اینگونه ادامه می دهد: نرم افزاد شاد بی تاثیر نبوده چرا که بیشتر خانواده ها موبایل را این روزها فقط برای تحصیل فرزندان خود می خرند و به دیگر اطلاعات گوشی توجه ندارند، هستند خانواده هایی که هیچ قدرت خریدی ندارند و ما با شرمندگی آنان رو به رو می شویم.

این موبایل فروش با بیان اینکه این روزها با وجود اینکه بر روی سرمایه ما افزوده شده و کالای ما ارزش زیادی پیدا کرده، ادامه داد: مردم باید قدرت خرید داشته باشند که بتوانند بخرند، شنیده ام قرار است در ۲۰ روز آینده با باز شدن بازارهای کشورهای منطقه قیمت گوشی به حالت قبلی باز گردد اما قیمت ها بر اساس ساعت است و باید باز هم منتظر ماند چرا که خودمان هم نمی دانیم چه اتفاقی قرار است رخ دهد.

فروشندگانی که شرمنده خریدار می شوند

به مغازه دیگری می روم بهانه صحبت باز هم سوال کردن از قیمت چند مدل تلفن همراه می شود، از زمان گرانی ها می پرسم که در جواب می شنوم این چند مدت قیمت گوشی دائم در حال تغییر است، گاهی تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم قیمت یک گوشی بالا رفته و اگر هم کاهش داشته کاهشی جزیی اما به احتمال قوی در روزهای آینده شاهد کاهش قیمت هاهستیم چرا که قرار است واردات تلفن همراه از سر گرفته شود.

محمدرسول سخن در خصوص تاثیرگذاری سامانه شاد بر گرانی تلفن همراه اظهار کرد: زمانی که قرنطینه ها آغاز شد با کاهش واردات رو به رو شدیم سامانه شاد نیز به نوعی خانواده ها را ملزم به خرید تلفن همراه کرد چرا که عده ای یا تلفن همراه هوشمند نداشتند یا اگر هم داشتند نسخه های جدید این نرم افزار را پشتیبانی نمی کرد، زمانی که در بازار با کمبود کالا رو به رو شویم وقتی افزایش تقاضا رخ دهد قیمت ها رشد می کنند.

این موبایل فروش، ابراز کرد: حاضرم قیمت ها کاهش پیدا کند اما ثبات داشته باشد، درست است که سود ما کمتر می شود اما با ثبات بیشتری رو به رو می شویم که این موضوع باعث افزایش قدرت خرید اقشار مختلف می شود و این هم به نفع فروشنده خواهد هم خریدار اما این روزها حتی ما هم شرمنده خریداران می شویم.

پس از این گزارش ها به سراغ سیاوش باقری نیا رییس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه و ثابت گرگان می روم تا علاوه بر علت های افزایش قیمت از پیش بینی های اتحادیه نسبت به کاهش یا افزایش قیمت تلفن همراه جویا شوم.

نبود نظارت صحیح و عدم تخصیص ارز به واردکنندگان عامل کمبود تلفن همراه

رییس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه و ثابت گرگان در گفت و گو با خبرنگار ما، گفت: افزایش تلفن همراه از اسفند سال گذشته آغاز شد چرا که کرونا باعث قطع واردات تلفن همراه به کشور ما شد.

باقری نیا، با اشاره به تعطیلی پروازهای کشور امارات نسبت به ورود کالا به ایران، خاطرنشان کرد: کالایی که کم می شود و به همراه آن تقاضا افزایش می یابد گران می شود موبایل مثل لوازم بهداشتی نیست که کارخانه های آن را افزایش دهیم وقتی چین تولید خود را قطع می کند نا خودآگاه با کمبود کالا رو به رو می شویم.

وی، افزود: برخی پرواز ها هم که صورت گرفته به دلیل اینکه نظارت خوبی بر توزیع کالا صورت نمی گیرد به خوبی تقسیم نمی شود و در شهرهای بزرگ تر مورد استفاده قرار می گیرد یا این کار, با احتکار کالا رو به رو می شود.

رییس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه و ثابت یادآورشد: اگر نظارت خوبی صورت نگیرد توزیع خوب نخواهد بود و این موضوع علاوه بر افزایش تقاضا باعث افزایش قیمت ۳۰ درصدی تا الان بوده است.

باقری نیا با بیان اینکه پس از شیوع کرونا ارز مورد نیاز در اختیار وارد کنندگان تلفن همراه قرار نگرفته، ابراز کرد: با توجه به اینکه ارز تعلق نمی گیرد و کمبود کالا نیز وجود دارد تاکنون هر روز با افزایش نسبی تلفن همراه رو به رو هستیم و با توجه به اینکه شرایط خاصی اعلام نشده به احتمال قوی این افزایش قیمت ادامه دار باشد.

رییس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه و ثابت در خصوص تاثیر سامانه شاد بر افزایش قیمت، عنوان کرد: این سامانه باعث روی آوردن خانواده ها به خرید تبلت شده که البته تبلت از قبل هم در بازار با کمبود روبه رو بود نمی توان منکر تاثیر این سامانه شد اما عامل اصلی نیست چرا که بیشتر خانواده ها از گذشته در پی خرید لوازم الکترونیکی برای فرزندان خود بوده اند.

اگر تلفن همراه لازم دارید،بخرید

با توجه به بررسی های صورت گرفته با توجه به اینکه کشور امارات در حال حاضر در قرنطینه به سر می برد و بانک مرکزی مشخص نیست چه زمانی ارز مورد نیاز را برای تامین بازار در اختیار وارد کنندگان قرار می دهد به افرادی که در حال حاضر نیازمند تلفن همراه هستند توصیه می شود این کالا را خریداری کنند چرا که احتمال اینکه در این روزها به صورت مستمر با افزایش قیمت رو به رو بوده ایم احتمالا بازهم با افزایش قیمت تلفن همراه رو به رو باشیم.