فوتبال هجومی که میگفتند این بود؟! پس از باخت از بحرین, اینبار باخت از عراق:

فوتبال هجومی که میگفتند این بود؟!

به گزارش صحرانیوز ، فدراسیون فوتبال ایران به دنبال انتقادهای شدید برخی به اصطلاح کارشناسان از تیم ملی ایران و سبک بازی آن در زمان سرمربیگری کی روش که بعنوان بازی دفاعی از آن یاد میکردند دست به تغییر مربی زد و با جناب  ویلموتس قرداد بست تا تیم تحت هدایت او بازی هجومی به نمایش بگذارد و حریفان را با گلهای بسیار از پیش رو بردارد و مردم هم لذت ببرند.

تیم دفاعی کی روش با اقتدار به حام جهان رفت وحتی سرنوشتش برای صعود به مرحله حذفی هم در دست خودش بود. آن تیم اسپانیا با ستارگانش را به زحتمت انداخت و از پرتقال با وجود رونالدو اش مساوی گرفت و حتی می توانست پیروز باشد. ولی فوتبال تهاجمی ما با پیروزی در دو مسابقه ابتدایی‌اش در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ به دو برتری برابر هنگ‌کنگ و کامبوج رسید و خیلی ها هم به به چه چه گفتند. اما فوتبال تهاجمی ویلموتس در دیدار اخیرش شکست تلخی را در خانه بحرین متحمل شد و امشب هم در مقابل دیگر تیم عربی یعنی عراق  نتوانستند نمایش خوب و هجومی ارائه دهند و بعد از آنکه در دقیقه ۱۱ با گلزنی مهند علی دروازه خود را باز شده دیدند، به زحمت در دقیقه ۲۵ با شوت احمد نوراللهی کار را به تساوی کشیدند؛ در نیمه دوم ایران نتوانست حتی یک موقعیت خطرناک ایجاد کند تا در سمت مقابل عراق با استفاده از ضربات آزاد پُرتعداد، در دومین دقیقه وقت‌های تلف شده روی یک کرنر و ضربه سر علاء عباس گل دوم را بزند و به برتری برسد. و قدرت فوتبال تهاجمی ایران پسا کی روش را نمایان سازد

حال با باخت به عراق، صعود تیم ملی از مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی قطر و حتی صعود به مرحله نهایی جام ملت‌های آسیا برای ایران به شدت سخت شد. مرور جدول گروه ایران فقط بخشی از این نگرانی را منعکس می‌کند اما شاید وضعیت ایران از چیزی که در جدول می‌بینیم هم بدتر است. در حال حاضر عراق با ۱۰ امتیاز در صدر جدول گروه قرار دارد. اگر این تیم بازی سه‌شنبه آینده خود مقابل بحرین را هم با پیروزی پشت سر بگذارد ۱۳ امتیازی خواهد شد.

در این صورت این تیم با دو پیروزی قابل پیش‌بینی دیگر مقابل هنگ‌کنگ و کامبوج به امتیاز ۱۹ خواهد رسید و اگر این اتفاق بیفتد، ایران حتی با پیروزی در هر ۴ دیدار دور برگشت خود ۱۸ امتیازی خواهد شد و شانس صعود به عنوان صدرنشین گروه را از دست خواهد داد. واقعیت این است که در حال حاضر سرنوشت صعود از دستان ما خارج شده است و اگر می‌خواهیم شانسی برای صعود به عنوان صدرنشین داشته باشیم، باید دعا کنیم عراق در بازی مقابل بحرین پیروز نشود تا امیدهای ایران فعلا زنده بماند.