فراخوان سومین کنگره فرهنگ عاشورایی در آیین زبان و ادبیات ترکمن

فراخوان سومین کنگره فرهنگ عاشورایی در آیین زبان و ادبیات ترکمن

سومین کنگره فرهنگ عاشورایی در آیین زبان و ادبیات ترکمن استان گلستان فراخوان داد.

به گزارش صحرانیوز ، فراخوان سومین کنگره فرهنگ عاشورایی در آیین زبان و ادبیات ترکمن در قالب مقاله، شعر، داستان، خاطره‌نویسی و نقاشی برای سه رده سنی کودک، نوجوان و جوانان منتشر شد، متقاضیان تا ۲۰ شهریور امسال برای ثبت نام و ارسال آثار در این رویداد فرهنگی و ادبی فرصت دارند.

بررسی اشعار مختومقلی فراغی در وصف حضرت حسین (ع) و واقعه کربلا، بررسی ظلم ستیزی و مبارزه با ظالم در اشعار مختومقلی فراغی محورهای فراخوان سومین کنگره فرهنگ عاشورایی در آیین، زبان و ادبیات ترکمن است.

شرکت کنندگان می توانند آثار خود را به شماره واتساپ ۰۹۳۰۸۱۲۱۲۶۷ و یا ۰۹۱۱۳۷۳۱۲۶۷ ارسال کنند، پس از بررسی و ارزیابی آثار، مراسم اختتامیه این کنگره ۲۴ شهریور ماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار خواهد شد.

برای برگزیدگان  هر بخش مقاله، شعر، داستان و خاطره جوایز ۳۰، ۲۰، ۱۰ میلیون ریالی تعیین شده و برای نفرات برتر نقاشی هم ۱۵، ۱۰ و هفت میلیون ریال جایزه در نظر گرفته شده است، علاوه بر برگزیدگان بخش نقاشی به کلیه آثار ارسالی این بخش هم جوایزی اهدا می شود.

هدف از این کنگره ذکر مظلومیت امام حسین (ع) در نزد تمام جهانیان از جمله تشیع و اهل تسنن است و این مقالات، اشعار، خاطره ها و داستان ها در بازگو کردن وقایع عاشورا تاثیرگذار خواهد بود.

در دومین همایش فرهنگ عاشورایی در زبان و ادبیات ترکمن بیش از ۸۷ اثر متعلق به شاعران،  نویسندگان، نقاشان و طراحان صنایع دستی اهل بیت (ع) از استان گلستان در قالب‌های شعر نو، رباعی، غزل، داستان، خاطره و صنایع دستی  به دبیرخانه این همایش ارسال شد که در نهایت ۲۶ اثر برای ارائه در بخش پایانی همایش انتخاب شد.