شناسایی پولشویی ۶ هزار میلیاردی در گلستان/ اموال متهمان توقیف شد رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد:

شناسایی پولشویی ۶ هزار میلیاردی در گلستان/ اموال متهمان توقیف شد

رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به کشف پولشویی بزرگ در این استان، گفت: اموال متهمان این پولشویی ۶ هزار میلیاردی توقیف شده است.

به گزارش صحرانیوز ؛ حیدر آسیابی امروز در گفت و گو با خبرنگاران و اهالی رسانه استان گلستان با اشاره به اینکه پولشویی یکی از تخلفاتی است که برخورد ما با آن با جدیت و اولویت بیشتری خواهد بود، اظهار کرد: اجازه نخواهیم داد کسی با ایجاد پولشویی در فضای اقتصادی استان اختلال ایجاد کند.

وی از شناسایی و کشف پولشویی به مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان خبر داد و گفت: اموال متهمان برای جلوگیری از حیف و میل بیت المال و پس از تحقیقات گسترده دادگستری استان و کمک سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات گلستان شناسایی و توقیف شد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان ادامه داد: املاک، شمش طلا، کدهای بورسی، خودروهای سنگین و دو کارخانه مربوط به متهمان که همگی حاصل از جرم بود از جمله اموال شناسایی و توقیف شده در استان است.

آسیابی با بیان اینکه ۳۰ متهم این پرونده با برداشت هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان در قالب ۲ هزار و ۳۵۰ حساب بانکی از منابع بانک مرکزی، به اخلال عمده در نظام پولی و بانکی کشور متهم شده اند، تصریح کرد: این پرونده برای رسیدگی به دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلال گران نظام اقتصادی مستقر در استان گلستان، ارجاع شد که پس از بررسی با نظر قضات این دادگاه برای تکمیل تحقیقات و رفع نقص به دادسرای گرگان ارجاع شده است.

وی با تاکید بر اینکه رسیدگی این پرونده پس از رفع نقص، در دادگاه ویژه رسیدگی به پرونده اخلال گران نظام اقتصادی مستقر در استان گلستان آغاز خواهد شد، اضافه کرد: در خلال رسیدگی به این پرونده ۳۰ هزار صفحه ای، ۲۸۵ نفر به دادسرا احضار و از آنان بازجویی و تحقیق شده و چند هیئت کارشناسی نیز بررسی ها برای کشف وسعت تخلفات مالی صورت گرفته از سوی اعضای این باند را ، انجام دادند.

رییس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به اینکه مجموع این اقدامات همراه با پیچیدگی پرونده علت زمان بَر شدن تحقیقات برای تکمیل این پرونده ۱۵۵ جلدی است، تصریح کرد: مردم عزیز در جریان تمامی مراحل رسیدگی به این پرونده قرار خواهند گرفت.