قالب وردپرس خرید قالب وردپرس فروشگاه قالب وردپرس قالب خبری وردپرس

صحرانیوز انبارالوم

پایگاه خبری و فرهنگی


امروز : پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
راه اندازی نخستین کشتارگاه شرق و شمال شرق کشور با سرمایه گذاری بانک کشاورزی در گلستان مدیر شعب بانک کشاورزی در استان گلستان خبر داد:

راه اندازی نخستین کشتارگاه شرق و شمال شرق کشور با سرمایه گذاری بانک کشاورزی در گلستان

مدیر شعب بانک کشاورزی در استان گلستان گفت: راه اندازی نخستین کشتارگاه شرق و شمال شرق کشور که گوشت مورد نیاز استان های خراسان شمالی، گلستان، مازندران و ۵۰ درصد از استان تهران را تامین خواهد کرد در منطقه ای بین شهرستان های آق قلا و انبار الوم با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال در دست اقدام می باشد.

به گزارش صحرانیوز ؛ وحید صیادی در نشست خبری با رسانه ها با اشاره به اینکه قطعا کشاورزی پایه اشتغال در استان گلستان می باشد اظهار کرد: بانک کشاورزی به عنوان یک رکن کلیدی و اصلی در ارکان مالی این حوزه برای تامین امنیت غذایی که یکی از مولفه های مهم امنیت ملی می باشد از تمامی ظرفیت های خود بهره گرفته است.

صیادی در ادامه بیان داشت: طی یک سال گذشته افزایش بیش از ۳۰ درصدی بهره وری و رشد عملکرد این بانک را در بخش های مختلف از جمله اشتغال، تولیدات کشاورزی به ویژه محصولات استراتژیک را شاهد بوده ایم.

وی با تاکید بر اینکه این بانک طی یک سال اخیر مبلغ ۲۰ هزار میلیارد ریال به ۲۶ هزار نفر تسهیلات پرداخت کرده است خاطرنشان کرد: در استان گلستان بیش از ۱۵۰ هزار بهره بردار در حوزه های دام و طیور، باغداری و غیره وجود دارد.

صیادی یادآور شد: در سال جاری یک هزار و ۶۵۴ میلیارد ریال تسهیلات به یک هزار و ۵۳۱ نفر جهت خرید تجهیزات و مکانیزه کردن و افزایش بهره وری بخش کشاورزی پرداخت شده است.

وی اظهار کرد: در یک سال اخیر یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از محل ستاد تسهیل و رونق تولید به ۳۰ کارخانه جهت استمرار تولید و بازگشت به چرخه تولید پرداخت گردید که ۸۰۰ میلیارد ریال دیگر برای پرداخت بدین منظور در دست اقدام است.

صیادی در ادامه اظهار کرد:۵۱۳ میلیارد ریال تسهیلات در بخش صنایع تبدیلی و ۵۲۹ میلیارد ریال جهت توسعه دامپروری در استان توسط بانک کشاورزی پرداخت شده است.

وی در ادامه به راه اندازی نخستین کشتارگاه شرق و شمال شرق کشور نیز اشاره کرد و گفت: این کشتارگاه که گوشت مورد نیاز استان های خراسان شمالی، گلستان، مازندران و ۵۰ درصد از استان تهران را تامین خواهد کرد در منطقه ای بین شهرستان های آق قلا و انبار الوم با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریال در دست اقدام می باشد.

وی یادآور شد: بانک کشاورزی استان در سال جاری ۶۴۰ میلیارد ریال تسهیلات در بخش های صنایع تبدیلی،شیلات و زراعت پرداخت کرده است.

وی در ادامه در خصوص خرید تضمینی محصولات کشاورزی توسط این بانک بیان داشت: این بانک در سال ۹۹، ۸۲۰ هزار تن گندم مازاد را به صورت تضمینی خریداری نمود و ۲۱ هزارمیلیارد ریال به کشاورزان پرداخت کرد که این آمار در خصوص خرید تضمینی کلزا ۸۴ هزار تن به مبلغ ۳ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بود.

وی با اشاره به یکی از خدمات بانک کشاورزی به نام “کشاورز کارت” توضیح داد: “کشاورز کارت” خدمتی است که جهت خرید نهاده های کشاورزی از جمله کود و سم راه اندازی شده است و تسهیلات تا سقف ۲۰ میلیون تومان و با نرخ ۱۲ درصد به کشاورزان  پرداخت میشود.

وی اضافه کرد: در سال جاری پنج هزار کشاورز کارت صادر و  تا کنون ۷۰۶ میلیارد ریال تسهیلات در این بخش پرداخت شده است.

صیادی ادامه داد: یکی از چالش های پیش روی این بانک تامین منابع می باشد اما خوشبختانه منابع بانک کشاورزی در استان گلستان نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد افزایش داشته است که این امر کمک شایانی برای تزریق تسهیلات به افراد و مشتریان داشت.

وی در ادامه گفت: در سال جاری تا به امروز ۸۷ هزار هکتار گندم، ۲۶ هزار هکتار کلزا، ۵۵ هزار هکتار جو، ۱۱۶ هزار راس گوسفند و ۴۲ میلیون قطعه طیور بیمه شده اند.

وی از راه اندازی خط اعتباری ویژه خبر داد و بیان داشت: این خط اعتباری جهت پرداخت سرمایه در گردش ۳ ماهه به تولید کنندگان مرغ گوشتی که نیاز به خرید نهاده دارند و بودجه کافی ندارند راه اندازی شده است.

وی همچنین یادآور شد: طی یکسال گذشته ۷۰ هکتار به گلخانه های استان اضافه شده است که یک هزار و ۶۵۲ میلیارد ریال جهت توسعه این بخش تسهیلات پرداخت گردید.

صیادی عدم وجود مسیر صادرات در گلستان را یک چالش جدی برای محصولات صادراتی خواند و گفت: متاسفانه این ضعف باعث میشود کشاورزان و تولیدکنندگان محصولات خود را با واسطه برای فروش به مازندران ببرند.

جایگاه دوم  بانک کشاورزی گلستان در ارزیابی عملکرد در سطح کشور

وی ادامه داد: این بانک طی یک سال گذشته در ارزیابی عملکرد کشوری رتبه دوم را در بین استان های کشور به خود اختصاص داد و همچنین از نظر ساختار مالی نیز در جایگاه نهم کشور قرار گرفته است.

صیادی گفت: طی سال ۹۹ مبلغ ۶۸۹ میلیارد ریال وام ازدواج به زوج های در آستانه ازدواج پرداخت گردید.

وی همچنین در پایان ضمن بیان اینکه در شعب بانک های کشاورزی سراسر استان ۳۲۰ کارمند مشغول به کار هستند عنوان کرد: تا کنون ۷۰ درصد از کارمندان این بانک در سراسر استان به بیماری کرونا مبتلا شده اند که این آمار به دلیل ساعات کاری بالا و حضور مستمر کارمندان در محل کار می باشد.

سوال خود را مطرح کنید :


ارسال نظر