توقف عروسی در آق قلا در راستای مصوبات ستاد ملی کرونا داماد به دستگاه قضایی معرفی شد

توقف عروسی در آق قلا در راستای مصوبات ستاد ملی کرونا

با دستور دادستان شهرستان آق قلا و معرفی داماد به دستگاه قضایی، برگزاری عروسی در این شهرستان متوقف شد.

به گزارش صحرانیوز ، شبکه بهداشت این شهرستان گزارشی از برگزاری عروسی در آق قلا به دستگاه قضایی ارائه داد که با دستور دادستان این شهرستان، برگزاری این مراسم متوقف شد.

در راستای دستور قضایی دادستان شهرستان آق قلا و باتوجه به تذکرات و هشدارها درباره شیوع بیماری کرونا، برگزاری مراسم عروسی که یکی از دلایل عمده گسترش همه‌گیری این بیماری است، لغو شد. پیرو معرفی داماد به دادگاه  و دستور دادستان برای بازداشت داماد در صورت عدم تمکین به دستورالعمل‌های کووید ۱۹، خانواده داماد با عدم برگزاری این مراسم موافقت کردند.

این در حالی است که شهرستان آق قلا یکی از مناطق قرمز شیوع بیماری در استان گلستان است و در ماه اخیر نیز دامادی که با حضور ۷۰۰ نفر مراسم عروسی خود را برگزار کرده بود، به علت ابتلا به کرونا در کمتر از یک هفته پس از مراسمش جان خود را از دست داد.

هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری گلستان هم در این زمینه  گفت:  با هر اقدامی که مرکز بهداشت یا دانشگاه علوم پزشکی آن را تهدید علیه بهداشت عمومی تلقی کند، برخورد می‌کنیم.

وی گفت: برگزاری مراسم‌های تجمعی بیش از ۱۵ نفر در شهرهای قرمز ممنوع است و با کسانی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازند، تعارف نخواهیم کرد.

رئیس کل دادگستری استان افزود: قانونگذار برای برخورد با این افراد تا یکسال حبس پیش بینی کرده است. از مردم انتظار داریم به حقوق یکدیگر احترام بگذارند و جان خود و دیگران را به مخاطره نیندازند.

وی با اشاره به برخورد با برگزارکنندگان چند مجلس عروسی در شهرهای مختلف استان گفت: برای تعداد زیادی از این افراد پرونده قضایی تشکیل دادیم و حتما با آنها طبق قانون برخورد می‌کنیم.