تعداد مبتلایان به کرونا در گلستان به یک سوم کاهش یافت

تعداد مبتلایان به کرونا در گلستان به یک سوم کاهش یافت

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان , هم اینک کمتر از ۱۰۰ بیمار بستری در بیمارستان‌های استان به طور قطعی به کرونا مبتلا هستند.

به گزارش صحرانیوز ؛ عبدالرضا فاضل در گفتگویی اظهار داشت : روند ابتلا به  بیماری کرونا در گلستان از اول فروردین تاکنون رو به کاهش است که همراهی مردم برای خارج نشدن غیرضروری از خانه و رعایت نکات بهداشتی از مهمترین دلایل کم شدن تعداد مبتلایان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان همچنین گفت: از زمان راه‌اندازی تجهیزات آزمایشگاه مربوط به تست کرونا در این استان تاکنون هزار و ۷۰۰ نمونه تست این ویروس در گلستان انجام و پاسخ آن در کمتر از ۲۴ ساعت اعلام شد.

پیش از این نمونه‌های آزمایش افراد مشکوک به کرونا به آزمایشگاه مرکزی “انستیتو پاستور” تهران ارسال می‌شد که اعلام نتیجه آن تا یک هفته به طول می‌انجامید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان همچنین از مردم خواست همچنان با رعایت اصول بهداشت فردی و عمومی، به مهار این بیماری کمک کنند.

استاندار گلستان هم امروز گفت: ۷۰ درصد بیمارانی که با ظن ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شده بودند در وضعیت عمومی خوبی قرار داشته و آماده ترخیص هستند.