تعداد شهرهای قرمز کرونایی گلستان بیشتر شد

تعداد شهرهای قرمز کرونایی گلستان بیشتر شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تعداد شهرهای با وضعیت قرمز کرونا در استان از ۶ شهر در هفته گذشته، هم اکنون به ۹ شهر افزایش یافته است.

به گزارش صحرانیوز ؛ عبدالرضا فاضل امروز در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا گلستان اظهار کرد: در حال حاضر ۳۹۳ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۸۳ بیمار در بخش مراقبت های ویژه و ۳۸ بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

وی افزود: در حال حاضر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در استان، ۱۲.۲ مورد بستری بیمار کرونایی داریم در حالی‌که میانگین کشوری ۲۳ بستری است.

فاضل تصریح کرد: در حال حاضر شهرستان های گرگان، بندرگز، آق قلا، گنبدکاووس، بندرترکمن، مراوه تپه و مینودشت، کلاله و آزادشهر در وضعیت قرمز کرونا و مابقی شهرستان ها در وضعیت هشدار قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به افزایش روند بیماران بستری در استان، تصریح کرد: در مجموع کل استان در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

وی یادآور شد: طی ۲۴ ساعت گذشته هفت نفر بر اثر کرونا در گلستان جان خود را دست دادند.

فاضل با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی، خاطرنشان کرد: امیدواریم با جدیت بیشتر مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی، شاهد وضعیت بحرانی کرونا در نباشیم.