ترمیم و احداث بخشی از دایک حفاظتی در آق‌قلا برای جلوگیری از سیلاب

ترمیم و احداث بخشی از دایک حفاظتی در آق‌قلا برای جلوگیری از سیلاب

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان از ترمیم و احداث بخشی از دایک حفاظتی در آق‌قلا به منظور جلوگیری از وقوع سیلاب خبر داد.

فیلم| ترمیم و احداث بخشی از دایک حفاظتی در آق‌قلا برای جلوگیری از سیلاب

به گزارش صحرانیوز ؛ سیدرضا قادری امروز در گفت‌وگو ویدئویی با خبرنگاران اظهار کرد: ۱۲ بیل مکانیکی را در شهرستان آق‌قلا مستقر کردیم تا دایک‌های حفاظتی که سال گذشته در شهرستان آق‌قلا دچار مشکل شده بود ترمیم و احداث شود تقریبا سه کیلومتر دایک حفاظتی باید در آن منطقه ترمیم می‌شد که قسمتی از آن انجام گرفت.

وی تصریح کرد: براساس اطلاعیه و اخطاریه‌ای که سازمان مدیریت بحران کشور همچنین هواشناسی استان گلستان در پایان سال ۱۳۹۸ صادر کرد نخستین جلسه ستاد پیشگیری مدیریت بحران استان را ۲۹ اسفند با حضور استاندار گلستان در دفتر معاون عمرانی استانداری تشکیل دادیم، دستگاه‌های عملیاتی از جمله آب منطقه‌ای، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، هواشناسی، جهاد کشاورزی و دستگاه‌های مرتبط نیز در این جلسه حاضر شدند.

قادری؛ مدیریت سدها و رودخانه‌ها را از جمله تصمیمات مطروحه جلسه برشمرد و افزود: در جلسه مقرر شد در صورتی که پیش‌بینی هواشناسی اتفاق بیفتد مبنی بر اینکه میانگین بارش‌ها حداکثر ۷۰ میلیمتر در طی دوم الی پنجم فروردین است براساس آن یکسری تمهیدات از جمله باز کردن دریچه سدها اتخاذ شد.

وی افزود: باز کردن دریچه سدها را به منظور خالی نگه داشتن ظرفیت سد انجام دادیم تا اگر بارندگی از سطح معمول بیشتر شود، مشکلی پیش نیاید.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان بیان کرد: ۱۲ بیل مکانیکی را در شهرستان آق‌قلا مستقر کردیم تا دایک‌های حفاظتی که سال گذشته در شهرستان آق‌قلا دچار مشکل شده بود ترمیم و احداث شود تقریبا سه کیلومتر دایک حفاظتی باید در آن منطقه ترمیم می‌شد که قسمتی از آن انجام گرفت.

قادری ادامه داد: شخص استاندار در جلسات و بازدیدها حضور داشتند همچنین در مرکز مانیتورینگ اداره کل هواشناسی استان نیز جلسه ای با حضور استاندار گلستان تشکیل شد، بازدید میدانی از آققلا منطقه «قرنجیک» و کانال‌هایی که در داخل شهر و لایروبی که نیاز بود انجام شود صورت گرفت.

وی گفت: هماهنگی با دستگاه‌های مربوطه استان انجام گرفت و خوشبختانه مشکل خاصی در استان در زمینه وقوع سیلاب نداشتیم امروز نیز در سطح استان بارندگی‌های پراکنده خواهیم داشت، فردا هوای استان مساعد می‌شود و این شرایط را پشت سر خواهیم گذاشت.