برای سازمان قضایی فرمانده و سرباز فرقی ندارند / به پرونده برخی مسئولان اداره کل اطلاعات استان هم رسیدگی کردیم حجت الاسلام زارعی کیاپی :

برای سازمان قضایی فرمانده و سرباز فرقی ندارند / به پرونده برخی مسئولان اداره کل اطلاعات استان هم رسیدگی کردیم

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان با اشاره به اینکه در رسیدگی به جرایم نظامیان برایمان فرمانده و سرباز فرقی ندارند ، گفت : ما حتی به پرونده برخی مسئولان اداره اطلاعات استان هم رسیدگی کردیم .

به گزارش صحرانیوز ؛ حجت الاسلام محمد اسماعیل زارعی کیاپی رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار کرد : از افشاگری اصحاب رسانه در حوزه اقدامات نامتعارف و‌جرایم نیروهای مسلح استقبال می کنیم و حتی تشویق هم خواهیم کرد چون نفع عمومی دارد.

حجت الاسلام زارعی کیاپی افزود : رسیدگی با جرایم نیروهای نظامی و انتظامی و حتی بخش های از وزارت اطلاعات که جرایم امنیتی داشته باشند به عهده سازمان قضایی نیروهای مسلح می باشد.

وی ادامه داد : هیچکسی در سازمان قضایی مستثنی از محاکمه نیست حتی فرمانده و در هر سمت و جایگاهی برخورد جدی و قاطعانه خواهیم کرد ، ما با احدی تعارف نداریم و برای مان فرمانده و سرباز فرقی ندارد.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان خاطرنشان کرد : سازمان قضایی نیروهای مسلح بر اساس اصل ۱۷۲ قانون اساسی و ماده یک قانون پارسی نیروهای مسلح و ماده ۹۷ آیین دادرسی سازمان تشکیل شد  و به عنوان بخشی از قوه قضاییه اما به صورت مستقل امور قضایی و پیشگیری را انجام می دهد .

زراعی کیاپی تصریح کرد : همچنین جرایم امنیتی بخشی از نیروهای وزارت اطلاعات هم با سازمان قضایی است و برخورد قاطع با جرایم نظامیان بدون اغماض و قاطع رسیدگی می شود .

وی با بیان اینکه حبس تعزیری ، جرایم نقدی ، تنزیل درجه و عدم ترفیع از مجازات هایی است که در نظر گرفته ایم .

زارعی بیان کرد : ما در مجموعه سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان نیروهای خدوم و صادق داریم ضمن اینکه در سالهای اخیر به شدت در بخش جرایم با کاهش روبرو هستیم.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان اضافه کرد : خواسته رهبری اینست که قضات در نهادهای نظامی حاضر شوند و آنها را توجیه کنند تا خطایی مرتکب نشوند  و این خیلی در کاهش جرم تاثیر گذار بوده است.

زارعی کیاپی یادآور شد : در پیشگیری از وقوع جرم سازمان استان از اولین دستگاه ها بوده و بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی که پیشگیری را به وظیفه می داند ورود کرده است ، همچنین جزو چهار استان برتر کشور هستیم که در بحث آموزش و رسیدگی به پرونده ها خیلی خوب عمل کردیم و در سه ماهه اول سال علیرغم‌ شیوع کرونا اما با رعایت پروتکل های بهداشتی ما چهارهزار ساعت کلاس برگزار کردیم .

وی بیان داشت : مهمترین پرونده های ما در سال گذشته فرار از خدمت بوده است ، هر سربازی شخصا مراجعه کند به سازمان قضایی به مناسبت دهه کرامت ما مجازات حبس را تعلیق می کنیم و به دادگاه ها سفارش می کنیم که حتما از حبس خودداری بشود و با قرار تامین سبک‌تری، ادامه خدمت دهند.

این مقام مسئول گفت : قشر سرباز قشر ضعیف جامعه و مستضعفی هستند  ، معتقدیم سربازان متاهل باید در محل زندگی خود خدمت کنند و اگر نکنند تخلف است.