اظهارات دکتر روحانی به معنی سلب مسئولیت و اختیار از خود نبود واعظی:

اظهارات دکتر روحانی به معنی سلب مسئولیت و اختیار از خود نبود

رئیس دفتر رئیس جمهوری با نادرست خواندن برداشت‌های نادرست صورت گرفته درباره اظهارات دکتر روحانی در آذربایجان‌شرقی گفت: ایشان با حساسیت و دغدغه بسیار زیادی مسایل رخ داده در کشور پس از اصلاح قیمت بنزین را دنبال می‌کردند و اظهارات ایشان هم به معنی سلب مسئولیت از خود نبوده و نیست.

به گزارش صحرانیوز دکتر محمود واعظی ، اظهار کرد: منظور رئیس‌جمهور به هیچ وجه سلب اختیار و مسئولیت از خود در قضیه اصلاح بنزین نبوده است بلکه به تفویض اختیار به شورای امنیت کشور اشاره داشتند که در دولت‌های مختلف امری معمول بوده و اساسا محل اجرای طرحی در این ابعاد که نیازمند مشارکت همه ارکان نظام و دستگاه‌های غیردولتی و نظامی و انتظامی،شورای امنیت کشور است.
رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری درباره اصلاح قیمت بنزین عملی بسیار ضروری و مورد تایید و تاکید همه ارکان نظام بوده و اجرای آن هم شجاعت بسیار زیادی می‌طلبید،گفت:رئیس جمهور با علم به اینکه اجرای این تصمیم حیاتی و ضروری از حساسیت و اهمیت بالایی برخوردار است  شخصا در چندین جلسه مربوط به تصمیم گیری و چگونگی اجرای این طرح حضور داشتند اما نهایتا به منظور تسهیل در اجرای طرح و تصمیم‌گیری درباره زمان اجرای آن، اختیارات خود را به جناب رحمانی فضلی وزیر کشور و رئیس شورای امنیت کشور تفویض کردند. طبیعی است تفویض اختیار به شورای امنیت کشور با هدف کار جمعی، هماهنگی بیشتر با دستگاه‌های خارج از دولت و  تصمیمات کارشناسانه بوده است.
دکتر واعظی با بیان اینکه رئیس جمهور علاوه بر جلسات شورای عالی هماهنگی اقتصادی و جلسات هیئت دولت، جلسات اختصاصی دیگری برای طرح  اصلاح قیمت بنزین و نحوه هزینه کرد درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین برای توزیع بسته‌های حمایت معیشتی تشکیل و تصمیم گیری نموده‌اند گفت: وقتی آخرین بررسی‌ها و هماهنگی‌ها در این خصوص انجام شد، دکتر روحانی به آقای رحمانی فضلی دستور داد که هر زمانی  شورای امنیت کشور مناسب تشخیص دادند رأساً اقدام نمایند .
رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه از ماه‌ها قبل در جلساتی که در وزارت کشور تشکیل شده بود در ارتباط با نحوه اجرا و روش تبلیغ و اطلاع‌رسانی این طرح نیز  کمیته‌هایی مسئول شده بودند که بتوانند با توجه به تجربیات گذشته تصمیم گیری نمایند.
دکتر واعظی تاکید کرد: از روز شنبه ظهر که نا آرامی‌ها شروع شد دکتر روحانی با نگرانی و حساسیت بسیار بالا مسایل را زیر نظر داشتند و در تمام ۷۲ ساعتی که اغتشاشات ادامه داشت با مسئولین ذیربط در ارتباط بودند. ایشان هم مانند سایر مسئولان از خسارات مادی و معنوی وارد شده به مردم و کشور متأثر و ناراحت هستند و دستوراتی را نیز در خصوص جبران حداکثری خسارات مادی و معنوی به دستگاه‌های مختلف داده‌اند.
رئیس دفتر رئیس جمهور یادآور شد: به هرحال نباید از یاد برد که کشور در شرایط فشار حداکثری و حمله اقتصادی دشمن قرار دارد و در این فشار سنگین اقتصادی با نظر مثبت همه کارشناسان به این نتیجه رسیدیم که از طربق اصلاح قیمت بنزین بتوانیم طرح عدالت اجتماعی وحمایت معیشتی از طبقات متوسط و کم درآمد را اجرا کنیم.