آغاز به کارستاد مردمی تشکل های  دانش‌بنیان باهمراهی جبهه همنا استان گلستان

آغاز به کارستاد مردمی تشکل های دانش‌بنیان باهمراهی جبهه همنا استان گلستان

در پی نشست مشترک شورای مرکزی جبهه همنا با شورا و اتاق فکر ستاد تشکل های دانش بنیان, ستاد مردمی تشکل های دانش‌بنیان باهمراهی جبهه همنا استان گلستان آغاز به کار کرد.

به گزارش صحرانیوز ؛ در این جلسه شروع بکارستادی مستقل ولی هم راستا و همگرا با سایر ستاد های آیت الله رییسی بنام ستادتشکلهای دانش بنیان درایام انتخابات پیش رو برای شناسایی نیازها و الزامات اصلی توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، علمی و فرهنگی است با تهیه و تولید محتوای علمی راهکار برون رفت از چالش های توسعه کنونی و آینده اعلام نمودند

، تدوین محورهای اصلی توسعه پایدار استان گلستان و ارائه راهکارهای علمی بر اساس منابع انسانی و مادی موجود به دولت آینده یکی از وظایف این تشکیلات است.

جناب آقای مهندس مهدی اعطایی مسؤل این ستاددراستان گلستان با اعلام این خبر گفت: برای اولین بار پس از سال های اندیشه بالای توسعه پویا و پایدار علمی و دانشی جوانب مختلف مدیریتی و فردی در تمام عرصه ها با ایجاد راهکار تشکل های دانش بنیان نه شرکت های دانش بنیان توسط آیت الله رییسی بنیان گذاشته شده است. که نشانه عمق نگاه ایشان به توسعه همه جانبه، رفع فقر، بی عدالتی، از مسیر تولید علم، دانش و تخصص می باشد.

وی اظهار داشت : هم افزایی متخصصان علمی و دانش‌بنیان در یک مجمع علمی کارآمد برای احصاء مشکلات زیربنایی کشور و ارائه راهکارها در یک قالب علمی برای کمک به دولت بعدی و تسریع در طرح‌های توسعه شتابان کشور مد نظر ایشان است.

آقای اعطایی در ادامه افزود: اساتید، فرهنگیان و متخصصان در جامعه و همه افرادی که با دارا بودن ایده، خلاقیت، ابتکار به عنوان قشر مرجع و اثرگذار شناخته می‌شوند و حضور این قشر در فعالیت‌های انتخاباتی در حضور حداکثری و افزایش مشارکت عموم مردم در پای صندوق‌های رای تاثیر بسزایی خواهد داشت.ه

مچنین درادامه سرکار خانم دکتر آبشناس دبیرجبهه همنای استان دراین همکاری با بیان اینکه نیروسازی و کادرسازی برای آینده انقلاب اسلامی و پشتیبانی از ولایت فقیه محور اصلی تمامی اقدامات همنا است افزود: مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) بارها و بارها تاکید کردند که العلم سلطان و توضیح دادند که در دنیای امروز کشوری که از نظر علمی پیشرفت کند، دست برتر را خواهد داشت، اما نگاهی اجمالی به کارنامه اقدامات علمی دولت‌های پیشین نشان می‌دهد که برای توسعه علمی، ماندگاری نیروهای متخصص در داخل کشور و تدوین برنامه‌ها و راهکارهای دانش بنیان به اندازه کافی اهتمام نشده است.

وی بیان داشت: استان گلستان با ایجاد تشکیلات علمی دانش بنیان قصد دارد الگویی را برای شکل گیری و هم افزایی متخصصان در قالب یک تشکل علمی مرجع دیدگاه‌های علمی، جهت توسعه استان گلستان مطرح کند. این تشکیلات نه تنها به دولت بعدی کمک خواهد کرد، بلکه انشاالله سبب کاهش خروج متخصصان از کشور و شکوفایی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان گلستان نیز خواهد شد.

سر کار خانم دکتر قدسیه آبشناس و مهندس مهدی اعطایی در پایان افزودند: جبهه همنا در استان گلستان و ستاد تشکل های دانش بنیان استان گلستانذبا تمامی حامیان آیت الله دکتر رئیسی همکاری نزدیک و مستمر دارند و برقراری ارتباط با اقشار مرجع و اثرگذار در راستای توسعه این همکاری در لایه‌های مختلف جامعه و برگزاری انتخاباتی پرشور و بیادماندنی ادامه خواهد یافت.